مهر دانایی، نذر کتاب برای دومین سال پیاپی در شیراز انجام می‌شود

دومین دوره پویش مهر دانایی نذر کتاب با همت اندیشکده مطالعات راهبردی کریمه(سلام الله علیها) شیراز و با همکاری معاونت فرهنگی هنری سپاه فجر استان فارس در شهریور و مهر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

مهر دانایی، نذر کتاب برای دومین سال پیاپی در شیراز انجام می‌شود

به گزارش ایران ریپورتس، وقف فرهنگی یک سنت دیرینه و با تاثیرات اساسی و حیاتی در ساختار تربیتی و فکری جوامع انسانی است و احیا و بازآفرینی نقش فرهنگ در عرصه‌ تولید فکر و اندیشه در شرایط امروز کشور و حمایت‌های فرهنگی از جامعه نخبگانی و دانشگاهی در استان فارس، می‌تواند به رشد و تعالی اصحاب قلم و اندیشه و دانش‌آموزان و دانشجویان در این وضعیت اپیدمی فراگیری بیماری کرونا کمک شایانی نماید.

پویش مهر دانایی نذر کتاب با هدف جمع‌آوری کتاب‌های سالم و نو و هم‌چنین کتاب‌ها و مجلات فرسوده و بازیافتی، از درب منازل در سطح شیراز و نواحی ۳۶ گانه‌ استان فارس، تلاش دارد تا سنت حسنه نذر فرهنگی را از این طریق و با اهداء کتاب به کتاب‌خانه‌های مناطق محروم استان، وقف در گردش کتب عمومی و تخصصی دانشگاهی و تهیه کتاب و نوشت افزار برای دانش‌آموزان نیازمند در سطح استان فارس، احیاء نماید.

هم‌استانی‌ها و خیرین علاقه‌مند به شرکت در دومین دوره پویش نذر فرهنگی مهر دانایی نذر کتاب می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۷۷۳۸۹۸۱۷ تماس بگیرند.

شایان ذکر است که اولین دوره این پویش در شهریور و مهر ۱۳۹۹ و مصادف با محرم حسینی(ع) در سطح استانی و با مشارکت نهادهای فرهنگی، علمی و مذهبی و با استقبال خوب و چشمگیر فرهنگ دوستان و خیرین هم استانی برگزار شد.

کتاب‌های رسیده در دوره قبل در قالب کتب کمک درسی رشته حقوق و همچنین کتب عمومی و تخصصی دانشگاهی و همچنین مجلات علمی در اختیار برخی دانشگاه‌های کمتر برخوردار در سطح شهرستان‌ها قرار گرفت. و در این دوره تلاش خواهد شد تا کتابخانه‌های دانشگاهی و عمومی بیشتری تحت پوشش این پویش قرار داده شوند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.