لزوم استفاده از ظرفیت با تجربه‌ها در فوتبال استان و کشور

سال هاســت که در فوتبال کشــور و حتی اســتان فارس ، به بهانه ســنتی بودن مربیان و به روز شدن علم فوتبال، راه را برای استفاده از مربیان پیشکســوت و قدیمی کشــور و حتی اســتان فارس در تیم ها و باشــگاه های فوتبال بسته اند.

به گزارش ایران ریپورتس، محمد رضا جوکار فعال حوزه ورزشی و خبرنگار روزنامه تماشا در این خصوص خاطرنشان کرد: خیلی از مربیان باتجربه بیرون از گود نشسته اند. درست است که هر رشــته ورزشــی احتیاج به تغییر نســل و استفاده از نیروی جوان و انرژیک و با دانش روز دارد و فوتبال هم مستثنی از این قاعده نیست.

وی ادامه داد: نمی توان به این بهانه چشم از تجربیات و دانش مربیان قدیمی و پیشکسوتان را بست. هرچند بســیاری از همین پیشکسوتان و مربیان قدیمی تر فوتبال هم به واســطه علاقه ذاتی و شور شوق درونی به فوتبال، هم پای نسل جدید ،دانش خود را به روز رسانی میکنند، و در کنار تجربه از دانش روز فوتبال هم بهره می برند.

او افزود: حال باید به این نکته مهم هم اشاره کرد که ورزش فوتبال یک ورزش گروهی است، حتی در مسائل فنی و مدیریتی یک تیم هم باید یک تیم فنی و مدیریتی قوی تشــکیل داد و این تیم قوی هم احتیاج بــه نیروی جوان و انرژیک دارد و هم نیروی باتجربه و کارآزموده، بنابراین نمی توان از نقش پیشکسوتان هم در بحث نتیجه گیری و هم استفاده از دانش ها و تجربیات فنی و همچنین مباحث اخلاقی و روحی روانی و تاثیر مثبت آنها چشم پوشی کرد.

این فعال حوزه ورزشی به این نکته اشاره کرد و گفت: نکته مهم اینکه بایــد به مدیران و مربیان جوان گوشزد کرد که حتماً نباید از پیشکســوتان در چهارچوب زمین تمرینی اســتفاده کرد، افرادی که شــاید بدون در نظر گرفتن شــرایط مالی فقط به واســطه عشق و علاقه می توانند به فوتبال ما و نسل جوان و نوپا هم کمک کننــد.

وی در همین راستا گفت: میتــوان با یک درایت خــاص از تجربیات گرانبهــای آنها در همه زمینه ها از اســتعدادیابی و کشف استعداد در تیمهای پایه و بزرگســالان تا مشاوره فنی و مدیریتی باشگاه و همچنین کمک گرفتــن در مواقــع بحران وبن بســت های تاکتیکــی و تیمی بهره برد.

محمد رضا جوکار فعال حوزه ورزشی و خبرنگار روزنامه تماشا در خاتمه کلام افزود: مطمئناً بهره از تجربیات و دانش این بزرگان و اســتخوان ُخردکرده های ورزش به خصوص فوتبال میتوان گره‌گشای خیلی از مشکلات تیم ها باشد.

محمد رضا جوکار خبرنگار روزنامه تماشا

Leave a Reply

Your email address will not be published.