در صورت عدم ورود اسپانسر، ورزش بانوان متوقف میشود/ فوتبال دختران شیرازی در افول و انزوا

خبرنگار روزنامه تماشا در این خصوص گفت: شهر بزرگ شیراز سالهاست توفیق و رتبه ای در ورزش بانوان بخصوص در فوتبال بانوان نداشته است و علارغم نداشتن توفیق و موفقیت چشمگیری حتی در تیم داری هم مشکل اساسی دارند و تیم های فوتبال و فوتسال بانوان شیرازی یکی پس از دیگری منحل و یا در سطح لیگ خود سقوط می کنند.

به گزارش ایران ریپورتس، محمد رضا جوکار خبرنگار روزنامه تماشا با بیان اینکه در صورت عدم ورود اسپانسر، ورزش بانوان متوقف میشود، تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی ناکامی تیم های فوتبال بانوان نداشتن اسپانسر و عدم حمایت از ورزش بانوان در شهر شیراز می باشد.

وی می‌گوید: بعــد از گفت وگو بــا چندین مدیر و مربیان فوتبــال بانوان، قریب به اتفاق همگی آنها در یک جمله مشــترک تفاهم داشتند: “عدم استقبال اسپانسرها برای حمایت از ورزش بانوان است.

این فعال حوزه ورزشی عنوان کرد: سالها است کــه ورزش فارس به خصــوص در رشــته فوتبال و فوتسال همواره به خاطر نداشتن حامیان مالی ضربه خورده است و چه تیمهای بزرگی که به علت نبود حامی مالی مناســب، منحل یا امتیاز آن ها فروخته شــده اند.

وی در همین خصوص تصریح کرد: در این میان ورزش بانوان به خصوص در رشته فوتبال و فوتســال همواره جزو گروه هایی است که بیشتر هم مظلوم واقع شده است.

او افزود: دختران مســتعد و ورزشکار بومی بدون هیچ چشم داشت مالی از باشــگاهها و فقط به خاطر علاقه و عشــق به ورزش، عضو تیم های
فوتبال و فوتســال استان شــده اند، ولی اکثر همین تیمها هم با اینکه بیشــترین هزینه آنها در ایاب و ذهاب، اســکان و خرج های امکانــات ســخت افزاری خلاصــه می شــود.

این فعال حوزه ورزشی نیز در همین خصوص خاطرنشان کرد: هزینه زیــادی بابت دســتمزد و قرارداد بازیکنان ندارنــد، با این حال باز از همین حداقل ها هم محروم هستند و چه بسا دیده شده خود بازیکنان هزینه های سفر و امکانــات اولیه خود را پرداخت می کنند تا تیم بتواند راهی یک اردو یا یک تورنمنت ورزشی شود.

او می‌گوید: حال سوال مهم اینجاست که چرا اسپانسر ها به سختی و یا بدون تمایل به حمایت از تیم های بانوان هستند ؟؟


وی در پاسخ به این سوال می‌گوید: یکــی از دلایلــی که اسپانســرها کمتــر رغبتی به ســرمایه گذاری و حمایــت روی ورزش بانــوان دارند، عدم پوشــش رســانه ای یا تلوزیونی مسابقات بانوان است و بیشتر مواقع پوشش رسانه ای فوتبال بانوان تنها با اعلام نتایج بازیها خلاصه می شود.

او به دلیل دیگری اشاره کرد و گفت: دلیل دیگر اینکه حتی به اسپانســرها اجازه ورود به سالن یا ورزشگاهی که دختران با حجاب و پوشش هم در حال انجام مسابقه هستند را ندارند و این خود می تواند از دلایل مهم در بی رغبتی و تشــویق نشدن حامیان مالی برای ورود به ورزش بانوان باشــد.

محمد رضا جوکار خبرنگار روزنامه تماشا در ادامه می‌ گوید: چراکه اسپانسرها هم به دنبال دیده شــدن برند خود هستند و به حق که باید آنها هم از ورود به ورزش ســود ببرند و برای برنــد آنها تبلیغات محیطی تأثیرگذاری صورت گیرد.

این فعال حوزه ورزشی در خاتمه کلام گفت: بنابرایــن میتــوان ایــن انتظار را از مســئولان داشــت که با یک برنامه ریــزی صحیح و اصولی راهکاری مناسب برای ورود و تشــویق اسپانســرها به ورزش بانوان را باز کند. تا این تیم ها هم بتوانند با وجود اسپانسر های قوی به حیات خود ادامه دهند.

محمدرضا جوکار خبرنگار روزنامه تماشا

Leave a Reply

Your email address will not be published.