گرمترین و سردترین شهرهای فارس در اولین روز تابستان 1402

طبق اعلام مدیرکل هواشناسی استان فارس شهرستان مُهر با ۴۷ درجه سانتیگراد رکورددار گرمای هوا در استان فارس در اولین روز تیرماه 1402 بوده و سپیدان با حداقل دمای 13 درجه روز نسبتا خنکی را سپری کرد.

تابستان داغ استان فارس آغاز شد/ لامرد با 47 درجه رکورد شکست

به گزارش ایران ریپورتس، مسعود حقیقت با اعلام این خبر گفت: با توجه به بررسی سامانه‌ها و نقشه‌های هواشناسی فردا جمعه دوم تیرماه، آسمان استان صاف و آفتابی با جوی آرام و گاهی همراه با غبار محلی خواهد بود و از فردا بعد از ظهر وزش باد و روند تدریجی افزایش دما پیش بینی شده است.

حقیقت اضافه کرد: مُهر با 47 درجه گرم‌ترین شهرستان استان بوده و پس از مهر، لامرد، خنج و فورگ داراب با ۴۵، قیرو کارزین و لارستان با ۴۴، زرین دشت و گراش با ۴۳، جهرم، داراب و حسن آباد این منطقه به همراه فراشبند، کازرون و کوهچنار با ۴۲ درجه و نورآباد ممسنی با ۴۱ درجه سانتیگراد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند و شیراز نیز با 37 درجه سانتی‌گراد دیگر شهر گرم استان بود.

وی اضافه کرد: دمای هوا در سپیدان حداقل ۱۳ و حداکثر ۳۲ درجه بالای صفر بود و خنک‌ترین شهر فارس را به خود اختصاص داد و در سایر ایستگاه‌های هواشناسی فارس دمای هوا بین ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد گزارش شد.

پایان پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.