اصنافی در جلسه پرسش و پاسخ در صحن علنی شورای شهر چه گفت؟/ شیراز را به جایگاه سومین حرم اهل بیت خواهم رسانید

مهندس سید احسان اصنافی با حضور در صحن علنی شورای شهر شیراز ضمن توضیح بیشتر برنامه‌ها و دغده‌ها، به سوالات اعضا برای تصدی سکان شهرداری شیراز پاسخ گفت.

به گزارش ایران ریپورتس، مهندس سید احسان اصنافی در جلسه پرسش و پاسخ با اعضای شورای شهر شیراز در صحن علنی اظهار داشت: شعار اصلی ارتقاء شیراز به جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) بعنوان امین ولایت می‌باشد که مهمترین مشکلات در این عرصه می‌توان به نداشتن طرح ۵۷ هکتاری، نبود طرح جامع بافت تاریخی و مشکلات دسترسی به حرم‌های مطهر عنوان کرد.

وی در ادامه به موضوعات برنامه‌ها و دیدگاه های خود پرداخت و در حوزه حمل و نقل عنوان کرد: اولویت در حوزه حمل و نقل باید همت بر طرح جامع حمل و نقل شهر شیراز باشد و همچنین اقداماتی نظیر تکمیل رینگ ترافیکی، بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ادامه قوی‌تر خطوط مترو نیز باید انجام پذیرد.

کاندیدای شهرداری شیراز با اشاره به اتمام پروژه‌های ناتمام و شروع پروژه‌های ضروری شیراز تصریح کرد: پروژه‌های شهر باید در دو یا سه سطح براساس تحقق بودجه برنامه‌ریزی شود.

وی در حوزه باغات قصردشت گفت: قانون مرتبط با باغات قصردشت باید اصلاح شود تا نگهداری باغات برای باغداران توجیه‌پذیر شود.

اصنافی با تاکید چاره‌اندیشی برای شهرک‌های منفصل اذعان داشت: در حوزه‌های برنامه و بودجه مواردی همچون شفافیت بانک زمین، معاملات املاک و رعایت قوانین تملک‌های شهرداری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی هوشمندسازی را خواستگاه‌ بسیاری از مطالبات مردمی دانست و گفت: از معضلات اصلی ما عدم مانیتورینگ فعالیت‌های شهرداری است که باید داده کاوی همه ابعاد شهرداری شیراز انجام شود.

گزینه تصدی کرسی شهردار شیراز اضافه کرد: هوشمندسازی مزایایی دارد که ناگزیر به انجام هستیم و شفافیتی که دم از آن می‌زنیم بربستر شهر هوشمند و الکترونیک خواهد بود.

وی درخصوص فعالیت‌ها و دیدگاه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی خود اظهار داشت: باید غالب برنامه‌های ما در راستای شعارمان با عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) باشد که در این راستا شناسایی ظرفیت‌ها و تعامل با سایر دستگاه‌ها صورت پذیرد تا تأثیرگذاری بیش از پیش شود.

اصنافی همچنین گفت: مسجدمحوری، توجه به ورزش‌های همگانی بویژه ساخت ورزشگاه در هر منطقه و ایجاد ورزشگاه‌های خاص بانوان و مشارکت و پیگیری در ساخت و تولیدات فرهنگی و هنری از جمله محورهای حوزه فرهنگی ما خواهد بود.

وی شاخص‌ترین اقدامی که در حوزه خدمات شهری شیراز باید صورت پذیرد، افزایش فضای سبز و مراکز تفریحی در سه سطح محله‌ای، منطقه‌ای و شهری می‌باشد.

نائب رئیس شورای شهر شیراز پیگیری و تکمیل کمربند سبز شیراز و ایجاد مناطق گردشگری در مناطق مختلف شیراز با مشارکت عموم مردم را نیز جزو اهم برنامه‌های خود اعلام کرد.

وی ایجاد تصفیه خانه های محلی را در بی آبی کنونی ضروری اعلام کرد تا آب سالم برای فضای سبز و کوزه باغات تامین شود و گفت: ایجاد کلینیک باغات، منطقه گردشگری باغات قصردشت و تعاونی باغات را پیگیری خواهم کرد.

اصنافی درمورد پسماند نیز بیان کرد: پیگیری تقویت بازیافت در مبدأ و مقصد، تکمیل شبکه هوشمند و سایت زباله‌سوز انجام خواهد شد.

وی درخصوص گردشگری عنوان کرد: در حوزه گردشگری مذهبی باتوجه به حضور سومین حرم اهل بیت، گردشگری ادبی با توجه به حضور شعرای نامی، گردشگری تاریخی و طبیعی با توجه به آب و هوای متبوع کم کاری شده که میتوان اقدامات خوبی را داشت.

کاندیدای شهرداری شیراز توسعه سرمایه‌گذاری در شهر را ضروری دانست و گفت: جلوگیری از خام فروشی زمین، ایجاد بازارهای تخصصی، چرخش نقدینگی و عوض کردن دیدگاه‌ها نسبت به سرمایه‌گذاران به منظور جذب آنان از جمله برنامه‌های ماست.

وی خواستار شفافیت در عرصه‌های مختلف از جمله کمیسیون‌های شبه قضایی نظیر ماده صد و ماده ۷۷ می‌باشد که به گفته اصنافی بخشی از تخلفات رفع خواهد شد و برای جلوگیری از مابقی تخلفات باید برخی قوانین اصلاح شود.

عضو شورای شهر شیراز همچنین از ساماندهی نیروهای شهرداری شیراز، ساماندهی و ارزیابی سیستم براساس کارانه واقعی و احیای برخی ساختارها براساس نیازهای شهرداری عنوان کرد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.