به مناسبت هفته سلامت نشست خبری رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

تاکید سرپرست شبکه بهداشت و درمان فراشبند بر پوشش همگانی سلامت با مردمی سازی سلامت در نشست خبری با اصحاب رسانه.

به گزارش ایران ریپورتس، ، حسین شکاری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، در این نشست، با بیان نقش رسانه از حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری رسانه ها اهداف حوزه سلامت و بهداشت و درمان تحقق یابد و امیدواریم این  تعامل و همفکری بیشتر گردد.

دکتر شکاری چهارشنبه (۲۹ فروردین ماه) در نشست خبری هفته سلامت که در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان فراشبند برگزار شد، اظهار کرد: از اول تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» نامگذاری شده است.

او برنامه ملی «سلامت خانواده» را گامی برای پوشش همگانی سلامت دانست و با اشاره به شعار هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» و نظر به اهمیت سلامتی در زندگی آحاد جامعه و نقشی که انسان سالم می تواند در شکل دهی جامعه سالم داشته باشد، گفت: بی شک هفته سلامت فرصت ارزشمندی است تا با بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرایی تاکید شود.

وی با بیان اینکه جامعه باید پویا و جوان باشد تا شاهد رشد و پیشرفت جامعه باشیم، بیان کرد: سلامت خانواده و جوانی جمعیت یکی از مشکلات جامعه ماست که در حوزه سلامت به این موضوع بپردازیم، چون براساس مطالعات اجتماعی و آموزه های دینی خانواده، هسته مهمی در امر سلامت محسوب می‌شود.

دکتر شکاری با بیان اینکه روز اول هفته سلامت، خانواده و مسؤولیت همگانی نامگذاری شده است که همه در برابر سلامت خود و دیگران مسؤول هستند، ادامه داد: چنانچه مسؤولیت خود را انجام دهیم به نتیجه مطلوب خواهیم رسید. روز دوم هفته با عنوان سلامت خانواده، آموزش و پرورش و آموزش عالی است که مسأله سطح سواد سلامت از دوران مهد کودک تا سطوح بالاتر شروع می‌شود. روز سوم هفته سلامت خانواده و سلامت زمین نامگذاری شده است و چنانچه سلامت خود ‌و خانواده را می‌خواهیم باید به سلامت زمین هم توجه کنیم که مفاهیم زیادی دارد.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان فراشبند گفت: روز چهارم هفته، سلامت خانواده و سلامت روانی و اجتماعی خانواده نامگذاری شده است، برخی از افراد جامعه با مشکلات روحی و روانی مواجه‌ اند و به گفته کارشناسان، ۳۰ درصد جامعه دچار این مشکلات هستند.

دکتر شکاری افزود: از طرفی این هفته فرصتی است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی ها؛ دستاوردها و انتظارات موجود برای پاسخ گویی منطقی و شایسته به مردم، بازتوانی مضاعف و در قالب یک برنامه منسجم و کلان همراه با سایر دستگاه های مسئول در مسیر تحقق سلامت مردم گام برداریم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقای سلامت و تاکید بر اصلاح روشهای زندگی برای تامین سلامت مردم و به ویژه با موضوع شعار سال، جلب مشارکت مردم و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت و پیشگیری برای داشتن جامعه سالم، برجسته سازی موفقیت ها و دستاوردهای حوزه سلامت و بیان چالش های موجود و انتظارات، تکریم فعالیت های دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان و تقدیر از فعالان این حوزه، تبیین عوامل موثر بر سلامت جامعه و توجه دادن مردم و دست اندرکاران نظام سلامت به موضوع شعار سال را از مهمترین اهداف هفته سلامت برشمرد.

دکتر شکاری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بر توجه به سرمایه مردمی و لزوم توجه به بهداشت و پیشگیری ابراز امیدواری کرد که در هفته سلامت نتایج یکسال تلاش بی وقفه در پیاده سازی برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع با مشارکت مردمی به جامعه اطلاع رسانی شود.

وی، سخنرانی رئیس شبکه پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برپایی میز خدمت و ارائه خدمات سلامت به نماز گزاران جمعه، نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس، اجرای برنامه های آموزشی با محوریت سلامت خانواده، اجرای پویش سلامتی را قدم بزن، اردوهای جهادی و درمان رایگان، برپایی غرفه های سلامت، مسابقات کتابخوانی، نقاشی و اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی در مدارس و دانشگاه ها، پیاده روی کارکنان ادارات، کوهنوردی کارکنان شبکه بهداشت و درمان، برگزاری همایش داوطلبان متخصص ادارات و مربیان بهداشت، همایش دانش آموزی، همایش فرزندان زیر ۷سال کارکنان شبکه، جشنواره غذای سالم، غربالگری رایگان شنوایی نوزادان و بینایی کودکان 3 تا 6 سال با E چارت و دستگاه اپتیک پلاس با همکاری اداره بهزیستی، ویزیت رایگان مددجویان بهزیستی، تقدیر از کارکنان فعال حوزه بهداشت، کاشت نهال و دهها برنامه مختلف دیگر را از مهم ترین برنامه های بزرگداشت هفته سلامت در شهرستان فراشبند عنوان کرد.

دکتر شکاری با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی بهداشت و درمان شهرستان به خبرنگاران، آنها را در جریان توانمندی های حوزه سلامت و چالش های این حوزه قرار داد و ابراز امیدواری کرد تا با کمک و همفکری اهالی رسانه و استفاده از ظرفیت آنها در جذب خیرین، ترغیب سرمایه گزاران بخش خصوصی، نهادها و ارگانهای مختلف، بتوان برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت شهرستان فراشبند بهره گرفت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند در این نشست صمیمی به سوالات خبرنگاران در مورد مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان و برنامه های انجام شده و پیش رو در حوزه سلامت پاسخ داد.

خبرنگار: فاطمه شعبانی

Leave a Reply

Your email address will not be published.