تاکید امام جمعه شهرستان فراشبند بر حمایت از جوانی جمعیت و فرزند آوری

امام جمعه شهرستان فراشبند در خطبه نماز جمعه این هفته با بیان اینکه فرزندآوری امنیت آینده کشور را تضمین می‌کند، گفت: ملت ایران و امت اسلام مسئله پیری و کم شدن جمعیت را خطر جدی محسوب کنند.

به گزارش ایران ریپورتس، حجت الاسلام مجید فرج زاده فسائی امام جمعه شهرستان فراشبند در خطبه‌ نماز جمعه این هفته افزود: امروزه همه کارشناسان جمعیت شناسی و حتی آنهایی که با دین، انقلاب و ارزش‌ ها کاری ندارند از آینده جمعیت کشور که رو به پیری و کم شدن پیش می‌رود ابراز نگرانی می کنند.

وی با بیان اینکه امنیت آینده کشور در گرو تکثیر و جوانی جمعیت است، تصریح کرد: اگر رشد جمعیت به سیر نزولی خود ادامه دهد ۵۰ سال آینده باید برای پاسداری از مرز و بوم کشور سرباز از کشورهای دیگری بیاوریم که به یقین آنان نمی‌توانند امنیت ما را تامین کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: باید مراقب “هرم سنی” کشورمان باشیم، به باور کارشناسان، مسأله جمعیت، بحران قرن است که در آستانه آن قرار داریم و هیچ بحرانی به این اندازه مهم نیست.

به گفته وی، با کاهش جمعیت جوان ، نیروی محرک کشور و رشد علمی، فرهنگی و خلاقیت کشور کاهش پیدا می‌کند و پیری جمعیت باعث می‌شود تا نظام سلامت و بهداشت و درمان پنج برابر هزینه کند که از عهده آن خارج است.

خطیب جمعه شهرستان فراشبند با اشاره به ضرورت حمایت دولت از فرزند آوری، یادآور شد: حمایت از خانواده های با جمعیت بالا و خانواده های فرزند آور با اعطای وام ، مسکن ، خودرو مشروط بر پرهیز از خلف وعده ، پایین آوردن سن ازدواج با بستر سازی لازم، راهکارهایی برای حمایت از جوانی و افزایش جمعیت در کشور است.

فرج زاده فسائی در راستای برگزاری هفته سلامت در خطبه این هفته نیز تصریح کرد: نظام بهداشت و درمان و دستگاه‌های فرهنگ ساز کشور باید در زمینه فرزند آوری و افزایش جمعیت فرهنگ‌سازی کنند و باور غلط فرزند کمتر را از بین ببرند.

وی در ادامه با بیان اینکه عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم غاصب کودک کش بود، گفت: رژیم صهیونیستی تصور کرده بود هیچکس نمی‌تواند با آن‌ها بجنگد، اما ایران اقدام موثری رقم زد که تمام کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار داد.

او افزود: این کار بزرگ پهپادی، موشکی به پشتوانه این عزیزان در تمام نقاط کشور و تمام نقاط اسلام باعث غرور و فخر شد.

وی در خاتمه کلام اظهار داشت: به دشمنان اعلام می کنیم و بدانید وعده پیروزی حق بر باطل جزو مبانی دینی و اعتقادی ما می باشد، ما با آرمان های این انقلاب عهده بسته ایم که پای انقلاب و نظام خواهیم ایستاد.

خبرنگار: فاطمه شعبانی

Leave a Reply

Your email address will not be published.