زنگ خطر کمبود آمبولانس در شهرستان فراشبند به صدا درآمد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند در این خصوص گفت: یکی از مشکلات جدی اورژانس. شهرستان فراشبند کمبود آمبولانس است که موجب مشکلات متعددی برای بیماران می شود.

به گزارش ایران ریپورتس، دکتر حسین شکاری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند، در پاسخ به این سوال که علت اینکه گاهی تاخیر در حاضر شدن پرسنل اورژانس در صحنه های دارای مصدوم و بیمار وجود دارد و علت کمبود امبولانس در بیمارستان شهرستان که گاهی اعزام بیماران را با تاخیر مواجه میکند، با اینکه مسئله ی آمبولانس در این شهرستان از اولویتهای نیازمند توجه مردم این شهرستان است، گفت: در موضوع مدیریت بحران ها، اتخاذ تمهیدات و انجام اقدامات پیشگیرانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دستگاه‌های ذیربط برابر شرح وظایف خود باید به صورت دقیق و کارشناسی امورات محوله را دنبال کنند و در سطح آمادگی کامل قرار داشته باشند.

دکتر شکاری بیان کرد هم اکنون چهار پایگاه اورژانس در سطح شهرستان فراشبند فعالیت داشته و در حال خدمترسانی اند که از این تعداد یک پایگاه در شهر فراشبند، یک پایگاه در شهر نوجین و دو پایگاه در مسیر جاده فراشبند-جم در محل روستای احمد آباد و سه راهی روستای سوار غیب واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: فرسودگی ناوگان و کمبود تعداد آمبولانس یکی از مسایل نيازمند توجه عرصه ی درمان این شهرستان می باشد و با توجه به اهمیت حاضر شدن در کمترین زمان ممکن، ارائه خدمات حیاتی اولیه به بیماران و انتقال آنان به شکل استاندارد و مناسب به مراکز درمانی‌ توسط پرسنل خدوم اورژانس، توجه ویژه به حوزه ی اورژانس پیش بیمارستانی سبب حفظ جان و کاهش شدت آسیب های وارده به مصدومان و بهبود خدمترسانی به بیماران و هم شهرستانی های عزیز خواهد شد.

وی افزود: نقش پرسنل خدوم اورژانس بعنوان نیرو های خط مقدم ارائه خدمات به مصدومان و بیماران انکارناپذیر و ستودنی است. تکنسین هایی که با نوع دوستی و از خودگذشتگی تمام با حداکثر توان و حتی گاه با به خطر انداختن جان شیرین خود به خدمترسانی به هم نوع و نجات جان و سلامت هموطنان می پردازند. ایشان بی شک مصداق بارز آیه ی شریفه ی “هر کس یک نفر را حیات بخشد، گویا تمام مردم را زنده کرده است. مائده-۳۲” هستند.

در ادامه دکتر شکاری، رئیس شبکه بهداشت و درمان فراشبند ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شبانه روزی کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در این خصوص گفت: دو جز اصلی و جدایی ناپذیر در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث، نیروی انسانی کارآمد و ناوگان لجستیک سالم عملیاتی می باشد؛ لذا اگر هدف ما بهبود خدماتی باشد که توسط اورژانس ارائه می شود باید پیش نیاز های آن یعنی منابع انسانی ورزیده و زبده و ناوگان امبولانس مجهز را در کنار گسترش زیرساخت هایی همچون‌ پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت این شهرستان، عبور جاده ترانزیتی مهم شیراز-فیروزآباد، فراشبند، جم، عسلویه، وجود اماکن تفریحی-زیارتی مهمی همچون‌ مرقد مطهر امام‌زاده شهید (ع) و اسکان خیل عظیم عشایر در سطح شهرستان در شش ماهه ی دوم سال، توجه ویژه به تکمیل پایگاه های اورژانس مطابق با استاندارد کشوری اجتناب ناپذیر است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امری که متأسفانه تاکنون عملی نشده است. هم اکنون ساخت ساختمان پایگاه های اورژانس مصوب در مسیر فراشبند به اهرم (فراشبند-بوشکان) و پایگاه اورژانس امامزاده شهید(ع) و همچنین راه اندازی پایگاه اورژانس شهری دهرم که مورد مطالبه عمومی مردم شریف این شهر می باشد از اهم پروژه های اورژانس شهرستان است که امیدواریم به زودی اجرایی شده و جامه ی عمل بپوشد.

او ضمن اشاره به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی ساختمان پایگاه اورژانس خور در مسیر جاده جدید فراشبند به فیروزآباد که توسط خانواده مرحوم کریم پور در حال ساخت است با تشکر از خانواده ی خیر و نیک اندیش این مرحوم و آرزوی غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم‌، از همه ی خیرین حوزه سلامت دعوت کرد جهت تامین آمبولانس و احداث پایگاه های اورژانس این شهرستان که مدتهاست در انتظار شروع عملیات عمرانی هستند قدم پیش بگذارند؛ وی همچنین از سازمان ها و شرکت های فعال در شهرستان و استان درخواست کرد در راستای عمل به رسالت اجتماعی خود، سیستم بهداشت و درمان و خاصه اورژانس ۱۱۵ را در جهت خدمت به مردم یاری کنند.

خبرنگار/ فاطمه شعبانی

Leave a Reply

Your email address will not be published.