فرازی از صحبت های حجت الاسلام والمسلمین فرج زاده فسایی در خطبه نماز جمعه این هفته

 کسانی که جلوگیری از فرزند آوری می کنند منافات با تقوا دارد.  اما فرزند اوری و فرزند پروری خود از مصادیق تقوای اجتماعی است  چرا که  فرزند پروری و تربیت  صحیح او آثار وبرکات زیادی برای جامعه دارد.

 به گزارش ایران ریپورتس، حجت الاسلام مجید فرج زاده فسائی امام جمعه شهرستان فراشبند در خطبه‌ نماز جمعه این هفته افزود:  در خطبه های  گذشته مهمترین عوامل بازدارنده زوجین از فرزندآوری  که عبارت بود که مشکلات اقتصادی و افزایش تحصیلات واشتغال زنان بیان کردیم. که در این خطبه نیز بعضی دیگر از این عوامل اشاره می کنیم.

وی ادامه داد: سومین از عوامل جلوگیری از فرزند آوری:  رفاه طلبی وآسایش است. یعنی  بعضی والدین حال وحوصله فرزند آوری وفرزند پروری ندارند. وراحتی وآسایس را  بر تحمل زحمت برای بزرگ کردن فرزند ترجیح می دهند.

 امام جمعه شهرستان فراشبند تصریح کرد: البته ناگفته نماند که از نظر قرآن، رفاه و آسایش نه تنها مطلوب است بلکه یکی از اهداف خلافت الهی انسان در زمین است. بنابراین  تلاش برای رفاه و رشد و شکوفایی اقتصادی فردی و اجتماعی پسندیده  است.

وی در همین راستا ادامه داد: خداوند میفرماید: ما پسر مریم و مادرش را آیت و معجزه بزرگ گردانیدیم و هر دو را به سرزمین بلندی که آنجا مکانی هموار و چشمه‌سار بود (شام و بیت المقدس) منزل دادیم.

خطیب نماز جمعه فراشبند خاطرنشان کرد: بعضی از زنان امروزی  فرزندداری را مغایر با رفاه و آسایش و خوشبختی خود تلقی می‌کنند. در حالی که این چنین نیست زیرا فرزند اگر خوب تربیت شود  موجب خوشبختی وآسایش  پدر ومادر خواهد بود و به فرموده خداوند ان مع العسر یسرا یعنی انسان باید مدتی سختی تحمل کند تا به آسایش برسد.

وی عنوان کرد: تورستین( اقتصاددان، جامعه‌شناس و پایه‌گذار مکتب نهادگرایی در حوزه علم اقتصاد است) معتقد است: «برای به دست آوردن و حفظ اعتبار، فقط داشتن ثروت یا قدرت کافی نیست؛ ثروت یا قدرت باید نشان داده شود، زیرا اعتبار فقط با آشکار کردن آن‌ها به دست می‌آید.

او می‌گوید: فرزند، ثروتی است که آشکار است و موجب قدرت انسان می‌شود. مثال را می توان به بسیاری از فرزندان موفق زد. که ثروتی عظیم برای پدر ومادر مادر محسوب می شوند.

او افزود: اما در این عصر و زمان بسیاری از زنان جوان، دست کم در چند سال نخست زندگی، ضرورتی برای فرزنددار شدن احساس نمی کنند و فرزندداری را مزاحم اشتغال، رفاه و رشد و پیشـرفت خود می‌دانند.

وی به چهارمین عامل جلوگیری از فرزند آوری اشاره کرد و گفت: استقلال زنان در تصمیم گیری است

حجت الاسلام و المسلمین فرج زاده فسایی ادامه داد: گاهی زوجین نسبت به فرزندآوری اختلاف نظر پیدا می‌کنند و دلیل زن آن است که فرزند مانع از اشتغال و تحصیل او است، اما مرد خواهان فرزند است، در این موضوع اگر والدین بعد از مشورت و صحبت با یکدیگر، به نتیجه نرسند، وظیفه زن آن است که از مرد تبعیت کند.

خطیب نماز جمعه فراشبند در همین راستا ادامه داد: پیشنهاد می‌شود که با تقسیم کار و عهده گرفتن بخشـی از کار در منزل توسط شوهر، توافق حاصل  بشه که زن علاوه بر فرزندآوری، به تحصیل یا اشتغال خود هم برسد.

وی ضمن  تبریک نهم اردیبهشت ماه روز شوراها گفت: این روز فرصتی است مناسب تا  خدا قوت بگم به  اعضاء محترم شوراهای اسلامی شهر جناب آقای دکتر احمدی وهمکاران محترمشان  وهمچنین شورای شهرستان جناب آقای فضلی  وهمکاران این بزرگوار  و برای این تلاشگران عرصه های اجتماعی و مردمی از درگاه نورافشان احدیت طلب توفیق و بهروزی نماییم.

او ادامه داد: روز جهانی کار و کارگر است که جا دارد این روز را به این قشر مظلوم و خدوم تبریک بگوئیم . یکی از وظایف بزرگ جامعه‌ی اسلامی و مسئولان همین است که ارزش کار را برای افکار عمومی روشن کنند؛ کار بشود یک ارزش، نه فقط یک نیاز باشد.

وی در همین راستا گفت: کارگر را در جامعه بایستی ارزشمند معرّفی کرد. ما باید برای کلمه‌ی «کارگر» قداست قائل باشیم. کارگر یک قداست دارد. کارگر آن کسی است که دارد کار می‌کند تا ملت و کشورش به عزتِ استقلال دست پیدا کن.

خطیب نماز جمعه فراشبند گفت: در حال حاضر یکی از کمبودها در این شهرستان  که موجب مشکلاتی برای کارگران است ،نبود بانک رفاه است که برادر عزیز جناب آقای منصوری رئیس محترم تامین اجتماعی ماههااست تلاش دارند برای  تاسیس چنین بانکی اما مشکل اصلی، کمبود یک مکان در مرکز شهر برای این بانک است که از دستگاه های  اداری تقاضا داریم همکاری بفرمایند.

حجت الاسلام و المسلمین فسایی در ادامه ضمن تبریک ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد علامه شهید مرتضی مطهری بیان داشت:  این روز بزرگ را به همه  معلمان عزیز این قشر تأثیر گذار ،خداقوت و تبریک عرض می نمایم. و انشالله بتوانیم جشن با شکوهی در روز معلم برای معلمین عزیز برگزار نمائیم.

وی در خاتمه کلام گفت: شهید مطهری، نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود که می‌توانست و می‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد. هم امام راحل عظیم‌شأن (ره) و هم رهبر حکیم انقلاب، یکی از اصلی‌ترین‌ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را «بصیرت» دانسته‌اند.

خبرنگار: فاطمه شعبانی

Leave a Reply

Your email address will not be published.