پیام تبریک سرپرست شبکه بهداشت و درمان فراشبند به مناسبت روز علوم آزمایشگاهی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند با ارسال پیامی سی ام فروردین ماه، روز علوم آزمایشگاهی مصادف با زادروز حکیم والامقام «سید اسماعیل جرجانی» را تبریک گفت.

به گزارش ایران ریپورتس، حسین شکاری سرپرست شبکه و درمان شهرستان فراشبند در این خصوص خاطرنشان کرد: نقش والای آزمایشگاه در حوزه بهداشت و درمان در زمینه تشخیص، مراقبت، کنترل و پیشگیری از انواع بیماری ‌ها انکارناپذیر است، از این رو توجه به نقش و اهمیت دادن به جایگاه فعالان آزمایشگاهی در پیشبرد اهداف نظام سلامت و ارتقای خدمات این حوزه بسیار موثر و اثربخش است.

وی ادامه داد: علوم آزمایشگاهی یکی از رشته‌های گروه علوم پزشکی است که ارتباط تنگاتنگی با سایر رشته‌های پزشکی دارد. هدف اصلی این شاخه از علم، کمک به تشخیص پزشکی با استفاده از تست‌های آزمایشگاهی، پایش درمان یا رد و تشخیص‌های احتمالی است.‏

او به اهمیت این رشته اشاره کرد و افزود: همین نکته کافی است که بدانیم در حرفه پزشکی قضاوت و تشخیص مقدم بر درمان است و پزشک پس از معاینه و انطباق تشخیص‌های بالینی با آزمایش و سایر روش‌های تشخیصی به تشخیص نهایی می‌رسد.

 اینجانب ضمن قدردانی از زحمات بی‌بدیل این عزیزان، روز علوم آ‍زمایشگاهی را به کارکنان خدوم حوزه علوم آزمایشگاهی شهرستان تبریک و تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال سلامتی و بهروزی و توفیق در دستیابی به اهداف متعالی نظام سلامت که همانا ارتقای سطح سلامت آحاد جامعه است را مسئلت می‌نمایم.

خبرنگار: فاطمه شعبانی

Leave a Reply

Your email address will not be published.