انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ها گردشگری در غرفه این استان در نمایشگاه ایران اکسپو خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس، محمد ثابت اقلیدی امروز 13 اردیبهشت‌ماه 1403 اظهار داشت: گروه‌های مختلفی از کشورهای هند، سنگال، اردن، عمان، امارات، ایتالیا، انگلستان، لبنان، عراق، آفریقای جنوبی و پاکستان در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 از غرفه استان فارس بازدید کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: مجموعاً 160 هیات تجاری وارد غرفه استان فارس در این نمایشگاه شدند که 110 گروه آن خارجی بود.
ثابت اقلیدی بابیان اینکه با حضور این هیات‌های خارجی 40 پیش تفاهم‌نامه منعقدشده است، افزود: عمده موضوعات این پیش تفاهم‌نامه‌ها مربوط به واردات و صادرات بوده است.
او خاطرنشان کرد: گروه‌های خارجی بازدیدکننده تمایل زیادی به خریداری محصولات غذایی و کشاورزی به‌ویژه گیاهان دارویی داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: عمده نگاه بازرگانان و تجار مربوط به صادرات و واردات بود اما با رایزنی انجام‌شده تعداد زیادی از این گروه‌ها به‌ویژه کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت ترغیب شدند.
ثابت اقلیدی بابیان اینکه بازخورد مثبتی از رایزنی با گروه‌های تجاری گرفتیم، گفت: تمایل آن‌ها بیشتر به حوزه سلامت، زیارت و فرهنگی بازمی‌گردد.
او یادآور شد: پیش تفاهم‌نامه‌هایی با هیات‌های تجاری دراین‌باره امضا شد که با پیگیری مستمر منتج به انعقاد تفاهم‌نامه خواهد شد. ثابت اقلیدی یاداور شد: 13 مورد از پیش‌تفاهم‌نامه‌ها مربوط به حوزه گردشگری بوده است.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.