دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاسارگاد پس از ۳ سال مجدداً شروع به‌کار کرد

رییس کل دادکستری استان فارس در سفر به حوزه قضایی پاسارگاد طی مراسمی ضمن اعلام احیای مجدد دادسرا در این شهرستان با اعطای حکم رییس قوه قضاییه، قاضی ابوذر جوکار را به عنوان دادستان این شهرستان معرفی کرد.


به گزارش ایران ریپورتس، رییس کل دادگستری استان فارس در سفر به حوزه قضایی پاسارگاد طی مراسمی ضمن اعلام احیای مجدد دادسرا در این شهرستان با اعطای حکم رییس قوه قضاییه قاضی ابوذر جوکار را به عنوان دادستان این شهرستان معرفی کرد.
وی در جمع مردم و مسئولان اجرایی، قضایی و نظارتی شهرستان پاسارگاد با بیان روند پیگیری احیای داسرا در این حوزه قضایی گفت: دادگستری فارس همواره تسهیل در دسترسی شهروندان به خدمات قضایی در راستای اجرای سند تحول قضایی را تکلیف خود می‌داند.
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی افزود: دادسرا به عنوان پیشانی دستگاه قضایی در برخورد با جرایم باید تأمین امنیت، عدالت محوری و خدمت بی منت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد و این روند با توجه به شکل گیری مجدد تشکیلات دادسرا در حوزه قضایی پاسارگاد وظیفه سنگینی است که بر عهده دادستان و مجموعه اداری آن است.
وی به نقش کلیدی دادسرا در تشکیل، تحقیق و تکمیل پرونده‌های قضایی جهت رسیدگی در دادگاه اشاره و خاطر شان کرد: اجرای بیش از ۳۰ درصد از برنامه‌های سند تحول قضایی بر عهده دادستان است و همین امر مؤید جایگاه حساس و مسئولیت سنگین دادستان در ارائه خدمات قضایی است.
رییس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: رسالت خطیر دادستان در دفاع از حقوق عمومی مردم نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها با همه توان و ظرفیت با این مقام قضایی است.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی بهترین جهاد را خدمت و جلب رضایتمندی مردم عنوان کرد و در ادامه سخنان خود در آیین احیای دادسرا و معارفه دادستان پاسارگاد افزود: دفاع از مظلومان و دستگیری از ستمدیدگان و صیانت از بیت‌المال و حق مردم در زمره وظایف دادستان است و دادستان باید ضمن حفظ و حراست از بیت المال و پیگیری حقوق عامه حافظ و مدافع حقوق مشروع شهروندان باشد.
رییس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استقلال دستگاه قضایی به منزله عدم تعامل با سایر نهاد‌ها و سازمان‌های اجرایی نیست بلکه باید با همکاری‌های نزدیک و متقابل زمینه اجرای بهتر قانون، توسعه امنیت و خدمت رسانی به مردم را فراهم کرد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی بر نظارت سیستمی و مدیریتی به حسن اخلاق، مردم داری و قانون مداری کلیه کارکنان مجموعه قضایی بخصوص دادستان‌ها تأکید کرد و ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و صیانت از سلامت دستگاه قضایی تصریح کرد: رضاتمندی مردم ریشه در برخود مناسب و حُسن خلق دارد و لازم است این موضوع مهم که در سند تحول قضایی نیز بسیار مورد تأکید قرار گرفته است مد نظر قرار گیرد.
وی همچنین خواستار برخورد قاطع با مجرمان جرایم مهم، متمردان از قانون شد و افراد سرکش و قانون گریزان خطرناک شد و افزود: استفاده دادستان‌ها از اهرم‌های قانونی، بخصوص حبس و زندان باید با توجه به این امر باشد که زندان جای افرادی است که برای جامعه خطرناک هستند، بنابراین تلاش کنند تا ضمن کنترل جمعیت کیفری زندان‌ها از ظرفیت‌های و تسهیلات قانونی برای تأدیب، اصلاح و بازاجتماعی کردن زندانیان استفاده شود.
رییس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه دادگاه یک نهاد مستقل است، خاطر نشان کرد: استقلال دستگاه قضایی به منزله عدم تعامل با سایر نهاد‌ها و سازمان‌های اجرایی نیست بلکه باید با همکاری‌های نزدیک و متقابل زمینه اجرای بهتر قانون، توسعه امنیت و خدمت رسانی به مردم را فراهم کند.
پیش از سخنان رییس کل دادگستری استان فارس امام جمعه پاسارگاد طی سخنانی ضمن تقدیر ویژه از رییس قوه قضاییه در اصلاح مجدد چارت تشکیلات قضایی و احیای دادستانی این شهرستان گفت: دنبال کردن مشکلات واحد‌های تولیدی، حمایت از آنان و راه اندازی مجدد علی رغم همه مشکلات از جمله افتخارات رئیس کل دادگستری استان فارس است.
حجت الاسلام والمسلمین عزیزی با بیان اینکه چنین مسئولان مقتدر، پاک دست و مردمی را باید ارج نهاد تصریح کرد: تجدید نظر در حذف دادسرای شهرستان با پیگیری ویژه رییس کل دادگستری محقق شد و پس از ۳ سال امروز شاهد احیای مجدد نهاد دادستانی در شهرستان جهانی پاسارگاد هستیم.
وی حضور رییس کل دادگستری استان برای احیای دادسرا حکایت از آن دارد که این شهرستان به صورت ویژه مد نظر مدیریت ارشد قضایی استان است و از این بابت به نمایندگی از مردم از شما تقدیر می‌کنم.

Leave a Reply

Your email address will not be published.