تجلیل از کارگران نمونه توزیع برق شیراز

همزمان با روز جهانی کار و کارگر از کارگران نمونه در شرکت توزیع نیروی برق شیراز تجلیل شد.

به گزارش ایران ریپورتس، مدیرعامل شرکت برق شیراز ضمن گرامیداشت دهم اردیبهشت ، روز صنعت برق و دوازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر افزود : صنعت برق نقش زیرساختی در رشد کیفیت زندگی شهروندان و توسعه پایدار بویژه تخصیص منابع به بخش مولد بر عهده دارد ولذا همه خدمتگزاران این صنعت وظیفه سنگینی جهت تلاش متعهدانه در راستای تحقق شعار سال ” جهش تولید با مشارکت مردم” بر دوش دارند .
محمد رضا سلاحی با بیان اینکه کار کیفی و با کیفیت با منابع انسانی متخصص و کیفی و با انگیزه محقق می شود گفت: در راستای آموزش و کسب مهارت و همچنین بهبود شرایط رفاهی کارگران اقداماتی از گذشته تا کنون شامل راه اندازی مرکز تخصصی فنی حرفه ای مهارت، بیمه تکمیلی و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، و توجه به نیازهای مهارتی همچنین مباحث اعتقادی و مذهبی اجرا شده است. در نطر است توسعه امکانات رفاهی از طریق بهره گیری از راهکارهای قانونی همچنین ایجاد ارزش افزوده مانند فعالیت تعاونی مسکن در برنامه آینده نزدیک گنجانده شود .
مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز گفت از سال ۱۳۸۷ برای اولین بار در کشور مرکز فنی حرفه ای مهارت با تاسیسات و تجهيزات کامل راه اندازی شد که داوطلبان بصورت رایگان در این دوره ها شرکت می کنند.
سلاحی با بیان اینکه ۸۰ درصد نیروهای آموزش دیده در این مرکز با مهارتهای کسب شده و مدارک معتبر فنی حرفه ای شامل فن ورز هوایی، فن ورز نصب کنتور، فن ورز تست کنتور و … در حال حاضر در بازار کار جذب شده اند گفت: رویکرد مشترک سازمان فنی و حرفه ای و شرکت توزیع برق شیراز از آموزش رایگان همه داوطلبان- اعم از افرادی که در این شرکت مشغول بکار نمی شوند- رویکردی جامع نگر و بلند مدت در راستای توانمند سازی نیروهای حرفه ای می باشد. بگونه ای که می‌توان شیراز را در بسیاری از زمینه های مهارت اموری صنعت توزیع قطب منطقه دانست
سلاحی برونداد اقدامات آموزشی و توانمند سازی نیروهای کاری را در کسب مقامهای برتر در مسابقات مهارت شغلی عنوان کرد.
معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق شیراز در خصوص فراهم نمودن امکانات رفاهی و امنیت شغلی کارگران گفت دو اقدام مهم در این راستا در شرکت توزیع برق شیراز عبارتند از پوشش بیمه تکمیلی کارگران از سال ۱۳۹۶ و افزایش سهم شرکت در بیمه تکمیلی از سال قبل و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل که منجر به امنیت شغلی بیشتر، دانست.
سعید خواجه فرد گفت به منظور رفاه بیشتر و استفاده از امکانات و ظرفیتهای خانه کارگر اعم از مهمانسرا، تخفیف خرید و … تمامی کارگران با هزینه شرکت به عضویت خانه کارگر درآمده اند.
مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع برق شیراز گفت خوشبختانه در سالیان اخیر توجه ویژه ای به ایمن سازی شرایط کار و تاسیسات و شبکه شده است بطوری که در سال ۱۴۰۲ اعتبار این حوزه بیش از صد در صد افزایش داشته است.
مصطفی رئیسی گفت: از اقدامات مهمی که منجر به پایداری بیشتر شبکه و کاهش محسوس خاموشی و پیشگیری از بروز حادثه می شود شناسایی و رفع کانون های خطر آفرین در شبکه های توزیع برق و روشنایی معابر می باشد.
مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع برق شیراز عملیات گروهی تعمیرات پیشگیرانه را اقدامی موثر در جهت افزایش پایداری و ایمن سازی شبکه دانست و گفت: در طی چند سال اخیر بیش از ۲۰۰۰ عملیات تعمیرات گروهی بر روی شبکه های توزیع برق انجام شده است.
مصطفی رئیسی با عنوان اینکه طی سال گذشته تعداد ۴ هزار و ۷۹۷ نقطهٔ خطرناک در شبکه توزیع برق شناسایی و مشکلات خطر آفرین رفع شده است گفت: با رعایت مراحل چهارگانه اعمال خاموشی توسط برقکار، رعایت دستورالعمل‌های ایمنی، بررسی خطرات و شرایط محیط کار قبل از شروع بکار، رعایت نظم و آراستگی در محیط کار و سرپرستی مناسب و نظارت دقیق حین اجرا می‌توان از حوادث احتمالی پیشگیری نمود.
در این مراسم از ۴۰ نفر از کارگران شاغل در شرکت‌های پیمانکاری تابعه توزیع برق شیراز و ۱۴ کارشناس ناظر که علاوه بر تخصص و تعهد به شرایط ایمن در محیط کار توجه ویژه ای داشته اند، با اهدا لوح یادبود و هدیه تقدیر بعمل آمد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.