برگزاری مرحله چهارده گانه چهل ودومین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش اموزان استان فارس در شیراز

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امسال بعد از وقفه ای ده ساله مرحله مرحله چهارده گانه چهل ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش اموزان استان فارس در چهارده شهرستان و‌منطقه استان برگزار شد.

دکتر فرشید قاسمی در حاشیه آیین برگزاری  مرحله چهارده گانه چهل ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش اموزان استان فارس در شیراز گفت: به دلیل پهناور بودن استان، بین مرحله شهرستان و مرحله استانی مسابقات قران یک مرحله به نام مرحله چهارده گانه ایجاد شده تا دانش اموزان مستعد بیشتری در زمینه قرانی شناسایی شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در این مرحله دانش اموزان مناطق همجوار با هم به رقابت می پردازند و در نهایت برترین آنها در این مرحله به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.
قاسمی افزود: مرحله چهارده گانه چهل ودومین دوره مسابقات قرآن ،عترت و نماز دانش اموزان استان فارس در شهرستانها و مناطق اقلید، سرچهان، ارسنجان، خرامه، سروستان، لارستان، داراب، فیروزآباد، اشکنان، ممسنی، بالاده، شیراز، سپیدان و قیروکارزین برگزار و یا در درحال برگزاری است.
وی گفت: مسابقات شیراز با حضور بیش از یک هزار و دویست دانش آموز دختر و پسر متوسطه اول و دوم نواحی چهارگانه شیراز و به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز به صورت جداگانه برگزار می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: این مسابقات در دوازده رشته شامل: حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، گفتمان مهدوی، انشای نماز،  مداحی، دعا خوانی  و اذان برگزار می شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.