زندگی سالم ثمره رعایت بهداشت محیط

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند در خصوص اینکه زندگی سالم ثمره رعایت بهداشت محیط است خاطرنشان کرد: زندگی سالم همواره یکی از اهداف بشر است از این رو داشتن محیط زیست و بهداشت سالم برای رسیدن به این هدف الزامی است.

به گزارش ایران ریپورتس، حسین شکاری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند به عنوان مقدمه این چنین می‌گوید: تعادل میان انسان و محیط زندگی آن جهت پدید آمدن زندگی و محیط زیستی سالم، موضوعی مهم است که بدون داشتن یک برنامه منسجم، کارآمد و پیش‌بینی همه عوامل اثر گذار نمی‌تواند، محقق شود.

وی ادامه داد: زندگی سالم همواره یکی از اهداف بشر است از این رو داشتن محیط زیست و بهداشت سالم برای رسیدن به این هدف الزامی است به همین منظور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۱ اسفند را روز ملی بهداشت محیط نامگذاری کرد تا در این روز بیش از پیش بر پاکیزگی محیط و نقش آن بر سلامت انسان تاکید شود.

به گفته دکتر شکاری: عوامل اثرگذار بر زندگی انسان و محیط زیست، با توجه به ارتباط تنگاتنگ این دو به همدیگر و متاثر بودن هر کدام بر دیگری، لازم است به صورت دقیق پایش، بررسی و مدیریت گردد؛ چرا که کوچکترین خطای ایجاد شده و بروز هر عامل برهم زننده این تعادل، می‌تواند همه جوانب زندگی بشریت را تحت تأثیر خود قرار دهد.

او می‌گوید: بهداشت محیط نقطه عطف تعادل میان انسان و محیط زیست است و نیروی کار بهداشت محیط این تعادل را از طریق کنترل عوامل محیطی اثرگذار بر زندگی انسان و محیط زیست به وجود می‌آورد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند در همین راستا ادامه داد: داشتن هوای سالم یکی دیگر از مولفه های اصلی بهداشت محیط است، به طوری که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در آذرماه امسال گفته بود به صفر رساندن انتشار کربن تا ۲۰۵۰، فوری ترین ماموریت جهان است.

دکتر حسین شکاری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند در خاتمه کلام افزود: یکی از بهترین متحدان ما طبیعت است، راه حل های  طبیعت محور می توانند یک سوم کاهش خالص انتشار گازهای گلخانه ای مورد نیاز برای دستیابی به اهداف توافقنامه پاریس را فراهم کنند. دانش بومی می تواند به نشان دادن راه کمک کند.

وی ادامه داد: البته بهداشت محیط نباید با حفاظت محیط زیست اشتباه گرفته شود، بهداشت محیط در مورد حفاظت از هر دو محیط طبیعی و انسان ساخت برای سلامت انسان‌ها است در حالیکه، حفاظت از محیط زیست از محیط طبیعی برای حفظ اکوسیستم، محافظت می‌کند.

خبرنگار/ فاطمه شعبانی

Leave a Reply

Your email address will not be published.