سلامت روان شهر در گرو ساماندهی و رفع تخلفات شهری

نشست صمیمی در راستای هم اندیشی بین رییس کمیسیون سلامت،  محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز و مدیر کل تخلفات شهری و رییس اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری و نیروهای اداری و اجرایی اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری و معاون ساماندهی سازمان ساماندهی مشاغل شهری برگزار گردید.


به گزارش ایران ریپورتس، در این دیدار رییس کمیسیون سلامت،  محیط زیست و خدمات شهری  پس از استماع گزارش مدیران مجموعه ضمن خداقوت به نیروهای جهادگر اداره تخلفات اظهار داشت : نیروهای اداره به صورت مستمر در سطح شهر در حال اجرای ماموریت هستند و تمام تلاش خود را در جهت کاهش تخلفات انجام میدهند و در دیگر ماموریت ها نیز در کنار سایر حوزه های خدمات رسانی فعالیت دارند، لذا از تجربیات آنها بایستی در جهت بهبود شرایط فعلی استفاده کرد.

مسعود زارعی با بیان اینکه ایجاد زیبایی بصری با ساماندهی تخلفات شهری امکان پذیر است افزود : تخلفات شهری مجموعه مواردی را شامل می شود که علاوه بر نقض حقوق شهروندی ، سلامت روانی شهر را دچار اخلال کرده و موجب آسیب رسانی به شهر و تهدید سلامت روانی آن می گردد و معضلات و مشکلات عدیده ای را پدید می آورد.

مهندس زارعی با تاکید بر موضوع ساماندهی معضلات شهری و رفع نابهنجاریهای موجود که موجب نارضایتی شهروندان می باشد افزود: اداره تخلفات شهری و سازمان ساماندهی مشاغل شهری می بایست در جهت رفاه شهروندان و ساماندهی افراد گروه هدف با برنامه ریزی دقیق تر و ایجاد کارگروه های ویژه  تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا در نتیجه زیبایی بصری شهری جایگزین نابسامانی های موجود در سطح شهر شود.

وی هدف اصلی از تشکیل اینگونه نشست ها را  آشنایی با وظایف،بررسی مشکلات و کمبودهای ادارات در حوزه های گوناگون دانست و افزود : با توجه به شناخت کامل و دقیق مسائل مختلف مجموعه از قبیل نحوه خدمات رسانی، وضعیت نیروهای انسانی، اقدامات و فعالیتها از ادوار گذشته تا کنون می توان برنامه ریزی کارآمد و مفیدی را در راستای بهبودی و ساماندهی آتی ارائه داد.
در ادامه رییس کمیسیون سلامت،  محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ضمن شنیدن انتقادات و پیشنهادات از نیروهای تخلفات شهری خواست با توجه به تجربیات و در صحنه بودن آنها در خصوص بهتر شدن روند  کاهشی تخلفات شهری و همچنین جهت ایجاد آرامش و آسایش شهروندان ،نظرات و پیشنهادات خود را مکتوب به ایشان ارائه دهند تا با بررسی دقیق  و کارشناسی آنها را مورد استفاده قرار دهند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پایان افزود : تأثیر و اثر گذاری تعاملات مدیریت شهری زمانی به حد نهایت و آرمانی می رسد که شهروندان بطور مسئولانه و آگاهانه در پیشبرد اهداف مدیریت شهری در زمینه ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات رسانی و همکاری در جهت اجرای بهتر تصمیمات مدیریتی نقش موثر و تأثیر گذاری داشته باشند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.