گسترش کشت گلخانه ای و پرورش محصولات کشاورزی

کشت گلخانه ای و پرورش محصولات کشاورزی در محیط های کنترل شده گسترش می یابد.

به گزارش ایران ریپورتس98، حقیقی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز ضمن تاکید بر بحران آب و زوال کمی و کیفی ذخیره های آب زیرزمینی، استان فارس را با یک هیدرولوژی سخت ناشی از توزیع نامناسب زمانی و مکانی بارش روبرو دانست و افزود: علیرغم بارش های خوب سال گذشته، مدیریت منابع آب همچنان می بایست در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد‌ چرا که کم‌آبی از مولفه های ذاتی زمین های کشاورزی در شهرستان شیراز است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شیراز در حاشیه کارگروه حفاظت از منابع آب که با حضور ابراهیمی معاون دادستان شیراز و سایر اعضای کارگروه تشکیل شد بر ضرورت حفاظت از منابع آب و تبدیل این موضوع به دغدغه اصلی همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه آب تاکید کرد.
عبدالرسول حقیقی در خصوص طرح متعادل سازی دشتها از مدیریت امور منابع آب خواست تا برنامه اجرایی با زمان‌بندی دقیق خود را به کارگروه ارائه و پس از تصویب، در تعامل با سایر دستگاه‌های ذیربط به اجرا درآورد. مسلوب المنفعه شدن چاههای غیرمجاز و نظارت دقیق مدیریت امور منابع آب بر اجرای دقیق این مصوبه از دیگر مباحث اصلی مطرح شده و مصوب کارگروه حفاظت از منابع آب فرمانداری شیراز بود.
حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود از گسترش گلخانه ها و کشت در محیط های کنترل شده توسط جهاد کشاورزی خبر داد و افزود طبق مصوبات کارگروه حفاظت منابع آب فرمانداری شیراز مطالعه و بررسی فرونشست دشت ها و پروژه های آبخیزداری و همچنین نصب کنتورهای هوشمند در دستور کار جهاد کشاورزی شیراز قرار گرفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.