معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس: بیش از ۱۴۶ هزار فعال اقتصادی زن در فارس حضور دارند

معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت:۷۸۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی و فعال در عرصه اقتصادی استان فارس حضور دارند که ۱۴۶ هزار و ۵۵۶ نفر آن را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش ایران ریپورتس، قدر خادم الحسینی در مراسم بزرگداشت روز مادر و مقام زن، گفت: زن در جوامع غربی مانند یک وسیله، کالای تبلیغاتی و مدل بشمار می‌رود.

وی به جایگاه زن در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: زن از جایگاه ویژه‌ای در تربیت فرزندان برخوردار است و در واقع زن جامعه ساز است.

معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: با شروع انقلاب اسلامی در ایران زنان همگام با مردان در جبهه‌های جنگ و میدان اقتصادی همواره حضور مؤثر داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در استان فارس ۷۸۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی وجود دارد که ۱۴۶ هزار و ۵۵۶ نفر آن را زنان تشکیل می‌دهند اظهار داشت: این امر نشانه پویایی و بالندگی زنان استان فارسی و بانوان ایرانی در جامعه است.

خادم الحسینی بیان کرد: از دامان زنان ایرانی صدها هزار شهید تقدیم سربلندی میهن اسلامی شده است که این شهدا تربیت شده مکتب مادر بوده‌اند. وی بر تأثیر و جایگاه زن در مکتب اسلام تاکید کرد و گفت: فاطمه زهرا (س) مکتب والای انسانیت اخلاق، صبوری و بردباری است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه با عرض خداقوت به کارفرمایان که در جبهه اقتصادی مشغول فعالیت‌اند، افزود: وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب در برهه کنونی انجام کار اقتصادی را با مشکلاتی مواجه کرده و اگر امروز پرچم اقتصاد و کارفرمایی همچنان بالا است نشان از جهاد اکبر اقتصادی دارد.

وی ادامه داد: امروز کارگر با دستانی پینه بسته در حال جنگ اقتصادی با ابرقدرت‌های دنیا قرار دارد. خادم الحسینی لازمه پایداری اقتصادی و اشتغال را کار و تلاش دانست و عنوان کرد: با کار درست کردن و توسعه فرهنگ کار و تلاش در جامعه می‌توان به اقتصاد پویا دست یافت.

او اضافه کرد: کار در مکتب پویای اسلام از جایگاه برجسته ای برخوردار است اما در حال حاضر کار مفید در ادارات و کارخانجات حدود ۲۰ دقیقه در روز است که باید در راستای انجام کار مفید و پیاده سازی فرهنگ کار در جامعه برنامه ریزی درستی انجام شود.

وی تاکید کرد: اقتصاد پویا نیازمند کار درست و بافایده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.