در خبرها آمده بود: دبیرخانه دائمی پایتختی کتاب در شهر صدرا ایجاد می‌شود…

دبیرخانه دائمی جشنواره پایتختی کتاب ایران با هدف برداشتن گام‌هایی جدی برای ترویج کتاب و کتابخوانی، حفظ و کسب عنوان شهر دوستدار کتاب و پایتختی کتاب، در شهرداری شهر صدرا راه‌اندازی می‌شود.

 به گزارش ایران ریپورتس، گل گشتی در دل شهر شیراز  بزنیم جای خیلی از کتابفروشی ها در مرکز شهر  شیراز خالی هست که تو این دو سه ساله تعطیل شدند و آخرینش چهارشنبه26 آذر 1399 برای خرید کتاب فروع کافی به کتابفروشی دارالکتب شهید مطهری تنها کتابفروشی مذهبی و … شهر شیراز رفتم دیدم دارند کتابها رو جمع میکنند از مسئول کتابفروشی سوال کردم گفتند: مجموعه… ماهیانه 20 میلیون تومان از ما اجاره میگیره الان اون مجموعه این مکان رو ماهانه 70 میلیون تومان به بانک…. اجاره داده . سرم داغ شد مجموعه ای که مستقیم منتسب به عالی ترین شخصیت فرهنگی کشور هست و پرچم دفاع از فرهنگ و آرمان خواهی و دفاع از ارزش های انقلاب میزند و ماها رو تشویق به ایستادگی در مقابل دشمن میکند در جواب سوال علم بهتر است یا ثروت؟ گزینه ثروت رو انتخاب کرده .

آشفتگی و نابسامانی فرهنگی از این بالاتر که یک مجموعه ای می آید بودجه هایی کلان صرف تاسیس ساختارهای فرهنگی در شهرک صدرا « از شهرک های اقماری و بی هویت » شیراز میزند و نهادی فرهنگی و به اصطلاح ارزشی می آید و مکان کتابفروشی را که خوراک فرهنگی جامعه شهری کهن با سابقه فرهنگی هزاران ساله هست را به بانک … اجاره میدهد « همانگونه که مستحضرید حتی کلمه بانک هم از زبان ایتالیایی وارد ایران شده و مشی و هدف بانکها با این روش با فرهنگ اسلامی و ایرانی سازگار نیست و عامل خیلی از معضلات اقتصادی کشور سر منشاء اون همین اصول بانکداری وارداتی غربی هست»  . با خودم گفتم سرنوشت خودم و شهر آبا و اجداد من حقیر که اصالتا و نسل اندر نسل زاده این شهر هستم دست چه کسانی افتاده…

احمد اسدسنگابی

Leave a Reply

Your email address will not be published.