بسته حوادث | 15 اردیبهشت

با مهمترین اخبار حوادث در استان فارس درخدمت مخاطبین عزیز هستیم.

محل دپو 280 كيلو ترياك در منزل مسكوني لو رفت

فرمانده انتظامي استان از دستگيري 4 قاچاقچي حرفه‌اي و كشف 280 كيلو ترياك در بازرسي از 2 منزل مسكوني در شيراز خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبيبي” بيان كرد: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام كار فني و اطلاعاتي از دپوي محموله سنگين ترياك واقع در 2 منزل مسكوني در يكي از محله ‌هاي شيراز مطلع شدند.

سردار “حبيبي” تصريح كرد: ماموران ضمن هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن دو منزل متعلق به قاچاقچيان، موفق شدند 280 كيلو ترياك كشف كنند.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه در اين خصوص 4 نفر قاچاقچي حرفه‌اي دستگير شدند، عنوان داشت: متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

اين مقام ارشد انتظامي به نقش پررنگ و تاثيرگذار مردم در برخورد با قاچاقچيان اشاره و تاكيد كرد: پليس اسان فارس در راستاي مبارزه با پديده شوم اعتياد و قاچاق مواد مخدر با گسترش چتر اطلاعاتي، به صورت شبانه روزي تلاش و از ظرفيت‌هاي مردم بهره مي گيرد.

 کشف انبار مواد  غذایی غیر بهداشتی 8 ميلياردي در فسا

فرمانده انتظامي فسا از کشف انبار مواد غذایی غیر بهداشتی توسط ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج رستمي” بيان كرد: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی فسا با اقدامات فني و حرفه‌اي از انبار مواد غذایی غير بهداشتي در منزل مسکونی در يكي از محله‌هاي اين شهرستان مطلع و با دستور مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: طی بازدید از آن مکان، مشاهده شد ابتدایی ترین موازین بهداشتی در نگهداری مواد غذایی رعایت نشده که با گزارش پلیس به معاونت بهداشت و درمان شهرستان، در این راستا پرونده ای به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی برای متصدی انبار تشکیل شد.

این مقام انتظامی با بيان اينكه در انبار مذکور، 6 هزار کیلوگرم مواد غذایی اعم از برنج، آرد، شکلات و شیرینی فاسد كشف شد، گفت: در اين زمينه 13 هزار و 570 كيلوگرم روغن، آرد و برنج نيز براي بررسی سلامت توسط معاونت بهداشت ضبط  و مکان پس از تخلیه پلمپ شد.

سرهنگ “رستمي” با اشاره به اينكه در اين زمينه پرونده تشكيل و براي سير مراحل قانوني تحویل مرجع قضائی شد، از اعتماد شهروندان به خادمان خود در نیروی انتظامی تقدیر کرد و  از مردم خواست هرگونه موارد مشکوک را با تلفن 110 به پلیس گزارش كنند.

پژو حامل 33 كيلو حشيش به مقصد نرسيد

فرمانده انتظامي ني‌ريز از توقيف يك سواري 405 و كشف 33 كيلو و 400 گرم حشيش در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سيدمحمد يوسفي” بيان كرد: ماموران انتظامي اين شهرستان در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر در محورهاي مواصلاتي، به يك سواري 405 مظنون و سريعا وارد عمل شدند.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران موفق شدند خودرو را متوقف و در بازرسي از آن، 33 كيلو و 400 گرم حشيش كشف و 2 نفر قاچاقچي را دستگير  كنند.

سرهنگ “يوسفي” از شهروندان درخواست كرد: هرگونه اخبار و  اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در اختیار پليس قرار دهند.

کشف 2 تن هیزم قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف 2 تن و 200 كیلوگرم هیزم قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” با اعلام اين خبر گفت: ماموران انتظامی ممسنی هنگام گشت زنی درمحورهای مواصلاتی به یک خودرو نیسان حامل هيزم مظنون و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی افزود: پس از متوقف كردن خودرو، در بازرسی از آن مقدار 2 تن و 200 کیلوگرم هیزم قاچاق کشف شد.

سرهنگ “قسام” با بيان اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، 20 ميليون ريال برآورد شده است، عنوان داشت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

كشف خودرو مسروقه كمتر از يك ساعت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از كشف يك دستگاه خودرو مسروقه در كمتر از يك ساعت پس از وقوع سرقت خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” بيان كرد: در پی وقوع یک فقره سرقت خودرو در این شهرستان ضمن اعلام به كليه گشت‌ها و انجام طرح مهار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي این شهرستان در حين گشت زني در سطح حوزه استحفاظي، خودرو مسروقه پرايد را شناسایی و به راننده آن دستور ایست می دهند.

وي افزود: سارق که عرصه را بر خود تنگ مي‌ديد به دستور توجهی نکرده و با افزایش سرعت قصد فرار داشته است كه ماموران با اقدامات فني و تخصصي پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، موفق شدند خودرو پرايد را متوقف و  و راننده را نيز دستگیر كنند.

دستگیری 2 سارق حرفه‌اي و كشف 30 فقره سرقت  

رئيس پليس آگاهي استان از شناسایی و دستگیری 2 سارق حرفه‌ای و كشف 30 فقره سرقت از اماكن خصوصي در شهرستان شيراز خبر داد.

سرهنگ “كاووس حبيبي” با بیان این خبر گفت: در پی افزایش وقوع سرقت‌ از اماكن خصوصي در مناطق مختلف شهر شیراز، تیم ویژه ای از كارآگاهان پليس آگاهي استان تشکیل و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: كارآگاهان پلیس آگاهي با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، 2 نفر سارق حرفه‌اي را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در يك عملیات ضربتی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ “حبيبي” با بيان اينكه متهمان در بازجويي فني و تخصصي به 30 فقره سرقت از اماكن خصوصي اقرار كردند، عنوان داشت: اين سارقان حرفه اي تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شدند.

رئيس پليس آگاهي استان با اشاره به اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهمان تعداد زيادي اموال مسروقه از نوع آبگرمكن، قفل، لامپ، ضبط خودرو، گوشي موبايل، ابزار آلات، تابلو ال‌اي‌دي و … كشف شد، گفت: كارشناسان ارزش اموال مسروقه مكشوفه را 2 ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

22 تن ليمو ترش احتكار قبل از صادر توقيف شد

فرمانده انتظامي جهرم از كشف 22 تن ليمو ترش احتكار به ارزش 3 ميليارد و 100 ميليون ريال در یک انبار خبر داد.

سرهنگ “افشين حيدري” اظهار داشت: با توجه به افزایش نیاز داخلی به لیمو ترش که متاثر از شیوع کرونا و کاهش زمینه عرضه داخلی به دلیل عدم محصول دهی این میوه در فصل کنونی است، عده‌ای از این فرصت سوء استفاده و از عرضه آن به بازار خودداری مي‌كنند و با قیمت‌های بالاتر به فروش می رسانند؛ لذا ماموران پليس امنيت عمومي با انجام کارهای فني، فردی كه اقدام به احتكار ليمو در يك انبار كرده بود را شناسايي و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “حيدري” خاطر نشان كرد: پس از هماهنگی با مقام قضائی ماموران به آدرس مذكور اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن انبار، 22 تن ليمو ترش احتكار که با هدف توزیع خارج از شبکه دپو شده بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامي جهرم ارزش این محموله احتكار شده را برابر نظر کارشناسان، 3 میلیارد و 100 ميليون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه پرونده تشكيل و به دادسرا ارسال شد.

برخورد 2 دستگاه موتورسيكلت حادثه آفريد

رئيس پليس راهور استان گفت: برخورد 2 دستگاه موتورسیکلت در خيابان “امام خميني” شهرستان سروستان، يك کشته و 2 مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ “مصطفي عباسي” در بیان جزئيات اين حادثه گفت: در پي اعلام مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر تصادف فوتی در خيابان “امام خميني” شهرستان سروستا، بلافاصله گشت تصادفات به همراه عوامل امدادی برای بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

رئيس پليس راهور استان فارس افزود: در اين حادثه، يك دستگاه موتورسیکلت به علت تجاور به چپ با یک موتورسیکلت دیگر با 2 سرنشين برخورد کرده است.

وی با بيان اينكه در این حادثه متاسفانه راکب یکی از موتورسیکلت‌ها به علت شدت ضربه وارده در محل فوت كرده است، گفت: راکب و ترك نشين ديگر موتورسيكلت مجروح و به مراکز درمانی منتقل شد.

کشف 80 هزار نخ سیگار قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف 80 هزار نخ سیگار خارجي قاچاق و دستگیری یک متهم خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” گفت: مأموران انتظامی شهرستان شيراز حین گشت زنی در اطراف ترمینال کاراندیش، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

سرهنگ “شجاعي” با بيان اينكه در بازرسي از آن خودرو تعداد 80 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق كشف شد، گفت: در اين خصوص يك نفر نيز دستگير شد.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي سد، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 200 ميليون ريال برآورد كردند.

پول‌های برادر در بازی‌های رایانه‌ای به باد رفت

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی شهروند شیرازی خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ  اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه ساز جرایم اینترنتی می‌شود.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” بيان كرد: با مراجعه جوان 26 ساله به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز 35 میلیون ریالي از حساب بانکی‌اش در یک دوره زماني كوتاه، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در اقدامات کارشناسی و اولیه این پلیس مشخص شد که  بیشترین تراکنش‌های بانکی متهم با استفاده از کارت شاکی در یکی از گیم سراها بوده است.

سرهنگ “سلیمانی” گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم برادر شاکی است و وی پس از حضور در این پلیس منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌‌ای شد ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات، به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

وی افزود: متهم در اعترافات خود بیان داشت  برادرم همیشه کارت بانکی‌اش را در خانه رها می‌کرد و از طرف دیگر می‌دانستم که برادرم همه رمزهای کارت‌های بانکی‌اش یکسان است، لذا از این موضوع سو استفاده و با پول‌های برادرم مشغول به بازی در گیم‌سراها می‌شدم.

رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان توصیه کرد:  کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‎‌های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری كنند و رمز‌های کارت‌های بانکی خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهند.

سرهنگ “سلیمانی” از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق وب‌ سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir  (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰5 گزارش کنند.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.