اختصاص بیشترین مجتمع‌های خدماتی رفاهی کشور به فارس

با بهره‌برداری از چهار مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی استان فارس با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، این استان به لحاظ کمی در رتبه اول مجتمع‌های خدماتی رفاهی در کشور قرار گرفت.

اختصاص بیشترین مجتمع‌های خدماتی رفاهی کشور به فارس

به گزارش ایران ریپورتس، داریوش امانی در آیین بهره برداری همزمان از ۴ مجتمع خدماتی رفاهی در استان فارس گفت: با بهره برداری از این چهار مجتمع خدماتی رفاهی، فارس به رتبه اول کشور در این زیرساخت مهم رسید و آمار کشوری مجتمع های بین راهی نیز به ۸۷۱ مجتمع بهره برداری شده ارتقا یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۴۹۸ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در حال ساخت است که نقش مهمی در ارائه خدمات به کاربران جاده ای و ارتقای ایمنی راه های شریانی ترانزیتی و حتی فرعی ایفا می کند.

امانی تصریح کرد: استان فارس در چند سال گذشته روندی کاهشی در تصادفات داشته است که پیش بینی می شود با بهره برداری از این مجتمع های خدماتی رفاهی، شاهد ادامه این روند کاهشی در تصادفات باشیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد: در حال رایزنی با سرمایه گذاران برای توسعه تیرپارک ها و ارائه خدمات مطلوب تر به کاربران جاده ای هستیم و در این راستا امکانات رفاهی مناسب شامل پارکینگ، خوابگاه، نمازخانه و … برای رانندگان نیز فراهم می شود و در مواردی که مجتمع وجود ندارد، تیرپارک ها به صورت مستقل ارائه خدمات می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی نقش مؤثری در رفاه و ایمنی رانندگان و کاربران جاده ای دارد که سازمان و به ویژه استان فارس به دلیل طول زیاد راه های ترانزیتی ، شریانی و مواصلاتی مجتمع های خدماتی رفاهی بیشتری را برای ارایه خدمات مطلوب به بهره برداری می رساند.

به گزارش ایران ریپورتس، مجتمع خدماتی رفاهی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در محور سروستان-شیراز، مجتمع دیگری با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال در محور لار-جهرم ، مجتمعی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در محور فیروزآباد-عسلویه همچنین یک مجتمع با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال در محور مرودشت-سعادتشهر(جاده فتح آباد) با حضور  مسئولان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.