توجیه جامعه فوتبال برای سرپوش گذاشتن روی اشتباهات

این روزها بازار بیانیه نویسی  در فوتبال باشگاهی ایران داغ است تا جایی که بیانیه نویسی  تبدیل به نوعی تاکتیک و ابزار فشار برای تیمهای لیگ برتری شده است.

به گزارش ایران ریپورتس، محمد رضا جوکار خبرنگار روزنامه تماشا و ورزش نویس در این خصوص تصریح کرد: بیانیه های مرسوم از سوی باشگاه های ایرانی که از دو باشگاه بزرگ پایتخت به دیگر باشگاه های بزرگ ایران هم سرایت کرده است  و مدتی است که هر باشگاهی  با هر بادی و اشتباهات جزئی داوری شروع به بیانیه نویسی علیه زمین و زمان و یکدیگر میکنند .

وی ادامه داد: اما باز دو باشگاه بزرگ پایتخت یعنی سرخابی ها یک پله جلو تر از بقیه تیم ها هستند و جدیدا حتی پس از بردهایشان هم بیانیه صادر میکنند !!

این فعال جزوه ورزشی نیز می‌گوید: شاید این تاکتیک جدید باشگاه ها  که  با حمایت فضای مجازی و رسانه های  خود باشگاه ها بازتاب زیادی پیدا میکند،  تاکنون جواب داده است ، که  از آن به عنوان دفاعیه از حق باشگاه تعریف می کنند ، ولی در اصل توجیهی بر عملکرد ضعیف مدیریتی و حتی فنی تیم ها و کادر فنی می باشد ، و  باشگاه را هم به اهداف خود خارج از مستطیل سبز هم می رساند.

 وی در ادامه این مطلب اظهار داشت: برخی  سرمربی های تیم های لیگ برتری نسبت به بیانیه ندادن باشگاه خود پس از کسب عدم نتیجه دلخواه هم اعتراض میکنند و حتی مدیریت باشگاه خود را هم متهم به کم کاری علیه تیم خودشان میکنند! حتی چندی پیش سر بیانیه نویسی باشگاه ها  به تیم‌ ملی هم کشیده شد و  باعث شد که این بیانیه نویسان پای را فراتر نهاده و  برای تیم ملی و کادر فنی تیم ملی برای ترکیب منتخب خود بیانیه ای  این بار تاکیدی  بنویسند.

محمد رضا جوکار خاطرنشان کرد: عملی غیر حرفه ای که در ورزش هیچ کجای دنیا حتی در پایین ترین سطح تیم های ملی  هیچ کشوری هم شاهد آن نبوده ایم. هر چند که این اقدام غیر حرفه ای ممکن بود با واکنش منفی سرمربی تیم‌ ملی  به ضرر بازیکنان و باشگاه مذکور  تمام شود ولی با کدخدا منشی و بی اعتنایی سرمربی و کادر فنی تیم ملی ختم بخیر شد.

این خبرنگار عنوان کرد: بیانیه نویسی تازه شروع دوران خود را آغاز کرده و تیم ها روی این بیانیه ها برای فشار به فدراسیون  ، کمیته داوران ، تیم های حریف حساب ویژه ای باز کرده اند. بیانیه هایی که خارج از فوتبال ایران هیچ ارزش و جایگاهی ندارد و فقط مصرف داخلی دارد.

محمد رضا جوکار در خاتمه کلام این چنین می‌گوید: شاید کمتر در فوتبال حرفه ای جهان شاهد چنین عملی باشیم و بیانیه تیم ها محدود به برخی حواشی و بی اخلاقی ها خارج از مستطیل سبز  نظیر بیانیه علیه نژاد پرستی و یا بیانیه مربوط به  تنش بین هواداران روی سکوها و یا بیانیه در حمایت از سرمربی و بازیکنان تیم خود باشد.

وی ادامه داد: ولی همانطور که اشاره شد در فوتبال ایران بیانیه نویسی  تبدیل به ابزاری برای توجیه عملکرد ضعیف باشگاه ها  و کادر فنی شده است و متاسفانه اغلب این بیانیه ها روی احساسات هواداران تاثیر منفی گذاشته است و جو منفی و مسومی در فوتبال ایران ایجاد کرده است .

محمدرضا جوکار، خبرنگار روزنامه تماشا

Leave a Reply

Your email address will not be published.