کاهش اعتبارات عمرانی، باعث افزایش قیمت زمین و کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران شده است

رئیس سازمان صمت فارس گفت: کاهش اعتبارات عمرانی در ایجاد شهرک‌های صنعتی، عدم تامین اعتبارات مصوب و یا کاهش آن به ویژه در ایجاد زیرساخت‌های لازم باعث افزایش قیمت زمین و هزینه‌های جاری شده است که منجر به کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران در راه‌اندازی واحد‌های تولیدی در مناطق کمتر توسعه یافته می‌شود.

به گزارش ایران ریپورتس، چهارصد و سی و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقاء توان تولید اقتصاد مقاومتی استان فارس با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، فرماندار شهرستان لارستان، امام جمعه بیرم و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

عبدالعظیم خادم‌حمزه، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تاکید بر اهمیت بکارگیری ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تامین اعتبارات عمرانی، مطرح کرد: جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم در تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی نیازمند تامین منابع مالی با اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال است که بکارگیری ظرفیت نمایندگان در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در زمینه تولید، افزود: همه ما تکلیف داریم در جهت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال نیز حداکثر همکاری و اقدام لازم را رفع موانع موجود سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داشته باشیم.

خادم‌حمزه با اشاره به ظرفیت محدود دولت در تامین اعتبارات عمرانی، گفت: دولت به سهم و توان خود از تولید حمایت خواهد کرد که در این راستا نیاز است اقدامات انجام شده و در دست پیگیری توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی به اطلاع و آگاهی عموم مردم و جامعه هدف برسد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با گلایه از روند افزایشی قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی، اعلام داشت: چندین برابر شدن قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی به دلیل کاهش اعتبارات عمرانی است که نتیجه آن چند برابر شدن قیمت زمین می‌باشد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در رابطه پشتیبانی و مانع‌زدایی در بخش تولید، مطرح کرد: بیش از ۸۶ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل و دیگر مجموعه‌های مرتبط اجرایی شده است.

وی با گلایه از کاهش اعتبارات عمرانی در ایجاد شهرک‌های صنعتی، ادامه داد: عدم تامین اعتبارات مصوب و یا کاهش آن به ویژه در ایجاد زیرساخت‌های لازم باعث افزایش قیمت زمین و هزینه‌های جاری شده است که منجر به کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران در راه‌اندازی واحد‌های تولیدی در مناطق کمتر توسعه یافته می‌شود.

ایزدی با اشاره به اینکه هر یک از دستگاه‌های اجرایی دولت در ایجاد شهرک‌های صنعتی تکالیف و وظایف مشخصی دارند، افزود: ایجاد بستر لازم جهت سرمایه‌گذاری واحد‌های تولیدی نیازمند اعتبارات عمران تعریف شده‌ای از لحاظ کمی و کیفی است که بر اساس آن سهم هر دستگاه نسبت به تامین زیرساخت‌ها مشخص است.

رئیس سازمان صمت فارس در رابطه با اهمیت جذب سرمایه‌ در راستای رونق اقتصادی منطقه لارستان و بخش بیرم، اظهار داشت: لازمه رشد و جهش اقتصادی در تولید و اشتغال نیز برطرف کردن موانع موجود و مشکلات متعدد صنعتگران است که نیازمند تعامل بین‌دستگاهی و همت بلند مسئولان وظیفه‌شناس دولت جهت دستیابی به اهداف مذکور می‌باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.