پای صحبتهای خبرنگار فعال لامردی

به مناسبت روز و هفته خبرنگار، صحبتی با محمود صابری زاده، خبرنگار فعال لامردی داشتیم.

به گزارش ایران ریپورتس، روز خبرنگار سالروز شهادت یک بزرگ مرد است که این مهم بار سنگینی را بر دوش همگی خبرنگاران و عکاسان خبری قرار داده چرا که باید در همان مسیر و با همان نگاه انقلابی و خدمت قلم بزنیم که مسیری بسیار سخت است و برای همگان ممکن نیست زیرا همگان لایق شهادت نیستند ….

تقارن ایام عزا و مصیبت سرور و سالار شهیدان حضرت آقا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران ایشان با روز خبرنگار، یادآور رسالت مهم روشنگری و جهاد تبیین در رسالت حرفه خبرنگاری است.

رسالت انبیا و اولیا در طول تاریخ، آشکار کردن حقیقت و رسوا ساختن جریانی بوده است که بی‌وقفه در تلاش‌ تحریف حقایق، مانع از هدایت بشریت بوده اند و از نفع می بردند.

قیام تاریخی امام حسین علیه السلام، آفتاب درخشان مقابله با منحرفین از اسلام و آموزه‌های پیامبر (ص) بود که این قیام با روشنگری اهل بیت امام حسین (ع) و صدای رسای حضرت زینب سلام الله علیها مانع از خاموش شدن چراغ هدایت شد و راهی سرخ و پاینده به سوی ظهور حضرت حجت (عج) باز کرد.

ما خبرنگاران امروز دو رسالت مهم پیش روی ماست که می‌توانین در این دو وظیفهٔ همگانی نقشی بی‌بدیل ایفا نماییم. جهاد تبیین و جهاد تصمیم. در جهاد تبیین، مقابله با جریان تحریف و امیدآفرینی اصلی‌ترین جهادی است که راه حقیقت‌جویان را از دروغ‌پردازان جدا می‌کند که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و هست.

خبرنگاران با انجام رسالت تاریخی خود یعنی جهاد تبیین می‌توانند دست این جریان وابسته به قدرت‌های استکباری را رو کنند و نقشی دوران‌ساز در تاریخ ایران اسلامی ایفا کنند.

جهاد دیگر، جهاد تصمیم است که مسئولان و کارگزاران نظام در آن وظیفهٔ اصلی را بر دوش دارند اما خبرنگاران در مقام پرچمداران مطالبه و نقد می‌توانند به تحقق هر چه بهتر این ضرورت یاری رسانند.

در این جهاد، خبرنگاران حقیقت‌جو باید پیش‌قراول مطالبهٔ نیازها و خواسته‌های مردم از مسئولان باشد و با نقد دلسوزانه و منصفانهٔ کاستی‌ها و اشکالات، در جریان خدمت به مردم و رشد و توسعهٔ ایران عزیزمان، نقش‌آفرینی کنند.

محمود صابری زاده خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری از شهرستان لامرد که بیش از یک دهه در امر خبرنگاری و روزنامه نویسی فعالیت دارد به عنوان اولین خبرنگار خبرگزاری تخصصی در حوزه علم و فناوری از شهرستان لامرد که حدود سه سال پیش آغاز به کار کرده فعالیتی گسترده دارد.

وی می گوید؛ از آنجایی که این خبرگزاری در راستای فراهم نمودن تعامل فضای علمی و مطرح کردن دستاوردهای جدید جوانان این مرز و بوم و پوشش رسانه ای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی و مطالبه خبری اقشار دانشگاهی است از یک طرف، و علاقمندی خویش به حوزه علم و پژوهش ازسوی دیگر این مهم را در دستور کار خویش قرار داده است.

صابری زاده می افزاید: با توکل به خداوند سبحان و با تلاش روزافزون، این خبرگزاری سیر تعالی به خود گیرد و اهداف، سياستها و اولويتهای این خبرگزاری را با نگاه تحليلی و آسيب‌شناسانه به مسائل علمی و همچنین بازتاب واقعي اخبار با سرعت و دقت در انتشار آن به پیش خواهد برد.

این خبرنگار پرافتخار شهرستان لامرد در استان فارس می گوید: خبرنگار باید از افراط و تفريط بپرهیزد و توجه به مخاطب و ايجاد اعتماد پايدار بين رسانه و مخاطب به حفظ صداقت و امانت‌داری در انتشار اخبار تلاش نماید.

با دید و افقی روشن، برای آینده ای خوب در زمینه رسانه قدم برمیدارم.

اما امروز میخواهم از خودمان بنویسم و با دید و افقی روشن همراه با تلاش و جدیت و عشق و ایثار در این مسیر در صحنه‌های مختلف جامعه همانند سایه با مردم و مسئولین در میدان حرکت می‌کنند ولی کسی آن‌ها را نمی‌بیند اما با عشقی که به کار خود داریم، امید است بهترین صحنه‌ها را برای مخاطبان خود رقم زنیم.
با توجه به افق روشن و مثبتی که با برنامه ریزی و علاقه به این حرفه برای آینده خودم دارم باید بگویم که مشکل خبرنگار آب و نان نیست، مشکل خبرنگار، قلم اوست.

وی می نویسد؛ قلمی که نزد اوست یک امانت است و این امانت را که یک نفر و یا اهالی یک محل و یا مردم یک شهر به او نداده، بلکه این امانت را یک ملت به او داده اند و باید آن را حفظ کرد تا حافظ روح و روان و امنیت و اعتقادات آن ملت می بود.

و حال باید گفت که؛ هفدهم مرداد بیشتر از یک روز است، روز خبرنگار روز همه دلتنگی های یک خبرنگار در تمامی روزهای زندگی اش، و او میخواهد تا نفس می کشد امانتش امانت بماند و در روز خبرنگار تجدید عهد می کنیم تا امانت دار ملت مان باشیم.

چون با عشق قلم میزنیم، خبرنگار در هیاهوی همین مطالبه‌گری‌ها خودش را از یاد می‌برد؛ چراکه خبرنگار از روزی که تصمیم به گام نهادن در این عرصه می‌گیرد خودش را کنار می‌گذارد و همه دغدغه‌اش می‌شود گره‌گشایی از کار مردم، قلم می‌زند، حرف می‌شنود، سختی به جان می‌خرد اما دم نمی‌زند تا شاید گرهی از کار مردم گشوده شود، یا لبخند نشاط بر چهره شهروندی بنشیند که گیر و گرفتاری‌های روزگار امانش را بریده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.