موارد ابتلا به کرونا در فارس، روزانه در حال افزایش است!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ گفت: روزانه شاهد روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در فارس هستیم.

به گزارش ایران ریپورتس، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با تبریک آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: کماکان آمار بیماران مبتلا و دارای علائم کروناویروس در فارس به صورت سرپایی، بستری و فوت در حال افزایش است و با وضعیتی بسیار نگران کننده و وخیم مواجهیم.

او با اشاره به شدت انتقال گونه دلتا و مرگ آوری بیشتر کرونا در موج پنجم تاکید کرد: طبق بررسی های انجام شده، موارد ابتلا و فوت ناشی از کووید۱۹ در تمامی گروه های سنی اعم از کودکان تا میانسالان، سالمندان، ورزشکاران و افراد بدون بیماری زمینه ای اتفاق افتاده است، بنابراین تمامی گروه های سنی با کوچکترین بی توجهی و سهل انگاری درگیر این بیماری می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه با تبیین وضعیت کنونی، خواستار مشارکت و همکاری بیشتر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر کروناویروس شد و ادامه داد: با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس در استان، نیاز است بازدیدها و نظارت های دستگاه ها و سازمان های مرتبط بر رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای دقیق محدودیت های کرونایی به ویژه در اماکن پرتردد در استان افزایش یابد.

این مقام مسوول در دانشگاه مهم ترین راه برون رفت از بحران کروناویروس و قطع زنجیره انتقال آن را جدی گرفتن این بیماری از سوی تمام اقشار جامعه عنوان کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، باید منتظر وضعیتی وخیم تر از این در استان باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه در این نشست آمار ابتلا به کووید۱۹ و فوت ناشی از آن، نحوه اعلام نتایج آزمایش و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی، همچنین فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس در استان را بررسی کرد.

دکتر همتی با اشاره به وضعیت مطلوب واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در استان، میزان موجودی و آمار تزریق واکسن به مردم فارس و فعالیت مراکز واکسیناسیون در شیراز و شهرستان ها را پایش کرد.

در این نشست از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص درصد اشغال تخت های عادی و ویژه بیمارستان های درگیر کروناویروس، تجهیزات و ملزومات پزشکی، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته، وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی، بیمارستان های پشتیبان، فرآیند انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹، تحلیل آماری از موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از کروناویروس، عملکرد آزمایشگاه های تشخیصی کروناویروس توضیحاتی ارایه شد.

سیصد و هشتاد و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز صبح امروز دوم شهریور، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.