روایتی تازه از دو کلیپ جنجالی روزهای اخیر

در روزهای اخیر دو کلیپ در فجازی به شدت وایرال شد که جنجال بسیاری در پی داشت و خصوصا احساسات قشر حزب اللهی را جریحه دار کرد!

رضایزدان پرست در یادداشتی درخصوص این دو کلیپ نوشت:

در روزهای اخیر دو کلیپ در فجازی به شدت وایرال شد که جنجال بسیاری در پی داشت و خصوصا احساسات قشر حزب اللهی را جریحه دار کرد!

کلیپ اول مربوط به دخترکی هتاک است که احتمالا در پاسخ به تذکر حجاب به طرز شرم آوری به مقدسات توهین می کند و کلیپ دوم مربوط به حادثه ناراحت کننده نارنجستان قوام می باشد که در آن مرد جوانی ناجوانمردانه مشغول ضرب و شتم یک خانم چادری است!

در هر دو کلیپ فیلمبردار از قشر حزب الهی است و نکته ای که توجه بنده را جلب کرد تفاوت در نحوه انتشار این دو کلیپ بود!

در کلیپ اول وقتی دخترک به مقدسات توهین می کند هیچ سانسوری صورت نمی گیرد و حتی از گذاشتن صدای بوق روی توهین که شیوه معمول در نشر همچین کلیپ هایی است خودداری شده اما در کلیپ دوم به طرز عجیبی برای اینکه مکالمه حین درگیری بین اون آقا و خانم چادری شنیده نشه، صدای مداحی تحریک کننده ای روی کلیپ کار می کنند!

سعی کردم با پرس و جو از افراد مطلع از کم و کیف حادثه نارنجستان شیراز مطلع بشم و حتی کلیپ اصلی را گیر بیارم تا ببینم اصل اتفاق چه بوده!

در وهله اول باید عرض کنم کار اون آقا که بعدا معلوم شد از پرسنل ناجاست به شدت ناجوانمردانه و به دور از شرافت انسانی بود و معتقدم حتما باید با ایشان برخورد شود، چون در فرهنگ ما دست روی زن بلند کردن تحت هر شرایطی قبیح است و هیچ کس حق دفاع ندارد و واکنش ها جامعه حزب اللهی درباره این قسمت ماجرا درست بود.

اما مشکل از جایی شروع میشه که در پرداخت کلیپ با گذاشتن صدای مداحی تحریک کننده و سانسور مکالمه حین درگیری به شعور مخاطب توهین می شود و اجازه قضاوت دقیق و عادلانه از مخاطب گرفته می شود و اون خانم آمر به معروف قلمداد می شود و مشابه سازی های نادرستی با صدر اسلام و حضرت زهرا (س) صورت می گیرد. اون آقا حین درگیری با خانم چادری این جملات را میگه: «تو …. می خوری دست بلند میکنی. به چه حقی دست بلند میکنی؟ هر چی احترامت نگه میدارم بی …. تر می شی. صبح تا الآن …. خودری جوابت ندم؟…»

نکته عجیب این بود که به غیر از همراهان خانم چادری مردم حاضر در نارنجستان همه پشت اون آقا در می آیند.

حال سوال من از دوستان اینه که از کجا می دونید اون خانم آمر به معروف بوده؟ اگر اون خانم بعد از تذکر اقدام به بد و بیراه گفتن کرده باشه باز هم آمر به معروفه؟ اگر خانم چادری اقدام به دست زدن زوری به شال خانم مرد ضارب کرده باشه باز هم آمر به معروفه؟ اگر خانم چادری بعد از مقاومت طرف مقابل به زور متوسل شده باشه باز هم آمر به معروفه؟ اگر خانم چادری به طرف مقابل ابتدا ضربه وارد کرده باشه و باعث شروع درگیری شده باشه باز هم آمر به معروفه؟
درسته اون آقا در این معرکه نقش دیو را ایفا کرده اما دلیل نمیشه هر جا دیوی وجود داشت طرف مقابل فرشته باشه!

اما نکته اسفناک ماجرا مشابه سازی پر از بلاهت این ماجرا با وقایع صدر اسلام و شبیه سازی امثال این خانم به صرف چادری بودن با حضرت زهرا (س) است. امام حسین را که دارای ۵۷ سال عمر با برکت زمینی است و هر لحظه این عمر زیبایی و درس زندگیست را در تشنگی روز عاشورا خلاصه کردیم و دریای کرامتی مثل امام حسن هم که انگار برای ما در زندگی کاری جز صلح کردن نداشته و حضرت زهرا هم با آن همه فضائل و درجات دست نایافتنی صرفا در چادر خلاصه شده و انگار نه انگار که ایشان منبع علم و حلم و عقلانیت و سخنوری و… می باشند.

با اینکه خانواده حقیر چادری می باشند ولی نمی دانم کی به بعضی ها یاد داده که هر خانم چادری می بینند بدون در نظر گرفتن سایر شرایط فوری پای حضرت زهرا را وسط بکشند؟ مگر حضرت منبع علم نیستند؟ چرا وقتی خانمی به دنبال دانش می رود یاد حضرت نمی افتند؟ چرا وقتی یک بانوی خانه دار تلاش می کند محیط خانه را برای آسایش همسر و فرزندان مهیا کند کسی به یاد حضرت زهرا نیست؟ چرا حتما باید فرمانی برانند که حاصل آن می شود یا چادری هستی یا مخالف حضرت زهرایی؟ دقت کنید که حضرت در حجاب هم خلاصه نشده. فقط در چادر!!! آن هم در شرایطی که در ایران امروز تعداد زنان محجبه چادری از زنان محجبه غیرچادری بسیار کمتر است. چرا اهل بیت را در حد فکر کوچک خودمان پایین می آوریم؟ چرا نمی بینیم در اثر این رفتار اشتباه زبانم لال روز به روز توهین به مقدسات دارد زیادتر می شود؟

اینکه در یک کلیپ توهین به امام رضا سانسور نمی شود و خواسته یا ناخواسته در جهت عادی سازی توهین به مقدسات عمل می شود و در جهت دیگر عده ای فورا نگران چادر حضرت زهرا می شوند این پیام را به مخاطب می دهد که لباس اهل بیت از خود اهل بیت مهم تر است!!!

در پایان باید عرض کنم هر چه به انتخابات نزدیک می شویم این مدل کلیپ ها برای تحریک عده قلیلی به رای دادن و مهم تر از آن تحریک عده کثیری به رای ندادن بیشتر می شود و آنچه آسیب میبیند مفاهیم اصیلی مثل امر به معروف و نهی از منکر است!

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.