تلاش 531 نفر برای رسیدن به نمایندگی مردم شیراز و زرقان در مجلس

فرماندار شهرستان شیراز گفت: ثبت نام ۵۳۱ داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شیراز و زرقان قطعی شد.

به گزارش ایران ریپورتس، لطف الله شیبانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۸۸ نفر از داوطلبین این دوره را زنان با ۱۷ درصد و ۴۴۳ نفر را مردان با ۸۳ درصد را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه داوطلبین حوزوی این انتخابات در شیراز و زرقان شامل ۹ نفر و دو درصد کل ثبت نام کنندگان است،افزود: مابقی داوطلبین تحصیلات دانشگاهی دارند.

فرماندار شیراز ادامه داد: چهار نماینده کنونی مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز برای انتخابات پیش رو ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: ۱۰۶ نفر از داوطلبین شامل ۲۰ درصد کل ثبت نام کنندگان را ایثارگران تشکیل می دهند.

شیبانی با بیان اینکه ۵۶ نفر از داوطلبین و ۱۱ درصد را گروه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهند، گفت: ۱۲۶ نفر از داوطلبین و ۲۴ درصد ۳۵ تا ۴۰ سال، ۱۰۴ نفر و ۲۰ درصد ۴۰ تا ۴۵ سال ، ۷۷ نفر و ۱۵ درصد ۴۵ تا ۵۰ سال، ۵۴ نفر و ۱۰ درصد ۵۰ تا ۵۵ سال و ۶۴ نفر و ۱۲ درصد ۵۵ تا ۶۰ سال سن دارند.

وی اظهار کرد: ۳۱ نفر از داوطلبین و شش درصد نیز ۶۰ تا ۶۵ سال سن دارند و همچنین ۱۴ نفر و سه درصد ۶۵ تا ۷۰ سال و پنج نفر و یک درصد کل ثبت نام کنندگان نیز ۷۰ تا ۷۵ سال سن دارند.

فرماندار شیراز در ادامه افزود: بررسی صلاحیت این ثبت نام کنندگان از چهارم آبان ماه جاری آغاز و به مدت ۱۵ روز تا ۱۸ آبان ۱۴۰۲ در هیات اجرایی انتخابات این دوره مجلس شهرستان شیراز و زرقان ادامه دارد و بعد از این تاریخ نتایج بررسی‌ها به هیات اجرایی استان فارس ارجاع خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.