برگزاری «هفته فرهنگی سعدی» در شیراز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری ویژه برنامه‌های «هفته فرهنگی سعدی» در شیراز خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس، حمیدرضا قانعی ظهر چهارشنبه در نشستی خبری بیان کرد: روز یکم اردیبهشت ماه روز بزرگداشت سعدی شیرازی بوده این در حالی است که سعدی را می‌توان از جمله شعرای دانست که فاتح قله ادبیات پارسی است.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که در کشور مغفول مانده است آن است که سعدی به آن قدر که در میان ملل جهان معروف شده در میان مردم ایران مشهور نیست و کارگروه هفتگی فرهنگی سعدی در تلاش است تا این عقب‌ماندگی را جبران کند.

قانعی تاکید کرد: از جمله برنامه‌هایی که در هفته فرهنگی سعدی قرار است در شیراز اجرا می‌شود می‌توان به شناساندن افراد هویت بخش ادبیات فارسی اشاره کرد.

به گفته این مقام مسئول قرار است اختتامیه مراسم هفته فرهنگی سعدی هشتم اردیبهشت ماه در شیراز و با حضور یکی از وزرای دولت سیزدهم برگزار شود.

غلام رضا خوش اقبال معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: از جمله برنامه‌هایی که قرار است در هفته بزرگداشت سعدی برگزار شود می‌توان به «برخوان دوست» اشاره کردید در این برنامه با محوریت سعدی شناسی و تأثیر سعدی در داستان نویسی شیراز اشاره کرد.

وی ادامه داد: پویش سعدی خوانی از پانزدهم فروردین ماه امسال آغاز شده و تا روز شیراز هم ادامه پیدا خواهد کرد این در حالیست که بازه پایانی برای این پویش در نظر گرفته نشده و می‌تواند در طول سال نیز این پویش را اجرایی نمود.

او از رونمایی ارکستر سمفونیک فارس به مناسبت هفته فرهنگی سعدی و همزمان با ششم اردیبهشت ماه خبر داد.

گفتنی است نمایشگاه آثار خطاطی اشعار و پوسترهای هفته فرهنگ سعدی نیز از چهارم اردیبهشت ماه در شیراز گشایش می‌یابد

Leave a Reply

Your email address will not be published.