انتقاد سخنگوی شورای صدرا از بلاتکلیفی مجموعه باغشهر اهل بیت صدرا

سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا از بلاتکلیفی مجموعه باغشهر اهل بیت صدرا انتقاد کرد و خواستار سرعت بخشیدن به حل مشکل این مجموعه شد.

مهدی کشاورزی گفت: بازنگری طرح جامع شهر صدرا بهمن ماه سال ۱۳۹۸ تصویب شد و در اوایل سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده است که بر اساس آن با تغییر حریم شهر صدرا مجموعه باغشهر اهل بیت از حریم شهر خارج شد.

او گفت: پس از بازنگری طرح جامع شهر صدرا و ابلاغ آن، مجموعه باغشهر اهل بیت از حریم شهر صدرا خارج شد که این موضوع مشکلاتی را در راستای صدور پروانه ساخت برای شهروندان ایجاد کرده است.

کشاورزی گفت: مالکان مجموعه باغشهر اهل بیت (ع) طی سال‌های گذشته در بلا تکلیفی هستند باعث نارضایتی شهروندان ساکن در این منطقه صدرا شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا گفت: بار‌ها مسؤلان وعده حل مشکل این مجموعه باغشهر را به ساکنان دادند، اما متاسفانه تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

او گفت: انتظار داریم مسؤلان بویژه استاندار پرتلاش و پی گیر فارس در کوتاه‌ترین زمان این موانع ایجاد شده را رفع کنند.

شایان ذکر باغشهر اهلبیت شهر صدرا با محدوده‌ای حدود ۵ هزار هکتار و ۱۷هزار هکتار حوزه استحفاظی بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران می‌باشد که حدود۲۰۰۰ قطعه باغشهر به مساحت ۳۰۰هکتار در قطعات هزارمتر مربعی با سطح اشغال ۱۰درصد و تراکم ۱۵ درصدی نوعی سند هویتی برای شهر صدرا که نماد سبزی و تراوت را برای این شهر به ارمغان می‌آورد.

مجموعه باغشهر اهلبیت (ع) واقع در ضلع شرقی شهر صدرا ابتدای ورودی شهر از سمت باجگاه واقع شده است که شامل دو بخش بوستان و گلستان است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.