بلاتکلیفی ۷ رشته ورزشی در استان فارس

۷ رشته ورزشی در استان فارس به علت نداشتن رئیس در بلاتکلیفی است.

به گزارش ایران ریپورتس98، در ورزش فارس هیأت‌های اسکواش، ورزش‌های جانبازان و معلولین، تیروکمان، بیلیارد، ورزش‌های سه گانه، بسکتبال و بوکس رئیس ندارند و با سرپرست اداره می‌شوند و همین اداره هیأت با سرپرست، برای ورزشکاران و مربیان این رشته‌های ورزشی معضل بزرگی شده است.

حاجی زاده مدیرکل جدید ورزش فارس در همین روز‌های آغازین کار با چالشی بزرگ رو به رو شده، زیرا برای موفقیت ورزش فارس باید دیدگاه تازه و متفاوت‌تر از دیدگاه قبلی حاکم بر ورزش استان برگزیند دیدگاهی که با سیاست‌های قبلی انتخاب رئیس برای هیأت‌های ورزشی متفاوت باشد و افراد اصلح را کلیددار ساختمان این هیأت‌های ورزشی کند و مهم‌تر اینکه جنبه انتخابی داشته باشد نه جنبه انتصابی.

اینکه بخواهد این دیدگاه را اجرا و دنبال کند کمی زمان می‌برد و از طرفی شیوع بیماری کرونا بیشتر شده و روند برگزاری انتخابات این ۷ هیأت به تعویق افتاده است.

اما برای مدیرکل ورزش استان فرصتی فراهم شده تا کاندیدا‌ها را بیشتر مورد بررسی قرار دهد و مواردی همچون شایستگی، تخصص، تجربه و مدیریت صحیح را ارزیابی کند.

قطعاً شیوه‌ها و سیاست‌های قبلی که افراد غیر ورزشی و سیاسی را وارد ورزش استان نموده و در رأس هیأت‌های ورزشی قرار داده دیگر جایز نیست می‌بینیم که تقریباً نیمی از رؤسای هیأت‌های ورزشی استان از جنس ورزش نیستند و حتی در یک رشته مدال آور جهانی و المپیک می‌بینیم که فردی ناآشنا عهده دار سمت سرپرستی هیأت شده است.

به نفع ورزش استان فارس است که این افراد تغییر پیدا کنند و افراد صالح جایگزین شوند. اما کمی زمان می‌برد و بلاتکلیفی ورزشکاران، مربیان و داوران این رشته‌های ورزشی ادامه پیدا می‌کند.

سمیرا ارم تیرانداز شیرازی و پارالمپیکی ایران گفت: آسیب‌های زیادی از بابت نبود رئیس هیأت به ما ورزشکاران جانباز و معلول وارد شده و دچار سردرگمی شده‌ایم.

او افزود: برای تمرین در سطح پارالمپیک، سالن تیراندازی هیأت اصلاً مساعد نیست و امکاناتش در حد مبتدی است به علت بی تدبیری در سال‌های اخیر این سالن شرایط حرفه‌ای یا سیستم الکترونیکی ندارد البته خانم بر مشوری کمک کردند و یک سالن تیراندازی ۱۰ متر برایمان تجهیز کردند، اما نیاز ما سالن تیراندازی ۵۰ متر است کاری که سرپرست فعلی هیأت هنوز نتوانسته انجامش دهد، چون هیأت حتماً باید رئیس داشته باشد تا پیگیری‌هایش منجر به راه اندازی و تجهیز سالن تیراندازی ۵۰ متر شود.

پاراتیرانداز ملی پوش ایران ادامه داد: از مدیرکل جدید ورزش و جوانان فارس انتظار داریم که انتخابات ریاست هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین را برگزار و فردی را انتخاب کند که به نیاز‌های ورزشکاران و معلول آگاهی داشته باشد.

سید اسلام موسوی سرپرست معاونت توسعه امور ورزش استان فارس نیز گفت: این هیأت‌ها، چون دوره ۴ ساله رئیس شان به پایان آمده است، ما ناچار شدیم تا زمان برگزاری انتخابات تعیین رئیس جدید، یک نفر را به عنوان سرپرست مشخص کنیم.

او تصریح کرد: در حال حاضر ما در حال انجام روال مقدماتی مجمع انتخاباتی این هیأت‌ها هستیم تا جایی که محدودیتی در کار نباشد، کار خود را بر اساس رعایت نکات بهداشتی انجام خواهیم داد تا به انتخابات تعیین رئیس برای این هیأت‌ها برسیم.

اداره ۷ هیأت ورزشی فارس بوسیله سرپرست هرچه به درازا بکشد، بلاتکلیفی و نتیجه رکود آن رشته ورزشی را بیشتر از قبل خواهد کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.