ارتباط مردم و حاکمیت باید درست شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: ارتباط مردم و حاکمیت باید درست شود و ضروری است که همه مسئولان دنبال این موضوع باشند که بصورت هماهنگ در این زمینه اقدام شود.

به گزارش ایران ریپورتس، آیت الله لطف الله دژکام روز دوشنبه در دیدار با سرپرست شهرداری شیراز و برخی از اعضای شورای شهر شیراز و مدیران شهری این کلانشهر ضمن تسلیت ایام عزاداری حسینی افزود: در اوایل شیوع کرونا ذهنیت بشر این بود که نهایتا تا ۶ ماه دیگر این بحران تمام می شود و امروز نزدیک ۲ سال است که درگیر آن هستیم.

وی ادامه داد: این ایام ماه محرم زمان بسیار خوبی است که از خدا بخواهیم این بلا را از مردم کشورمان و همه ملت عالم دور کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی و تبلیغی ضعف‌هایی در جامعه وجود دارد اظهار داشت: همه تلاش شهرداری شیراز باید در این راستا باشد که شهروندان در این شهر از همه جهت به خوبی زندگی کنند و احساس رضایت از زندگی داشته باشند، این مفاهیم بزرگی است که به نحوی باید آن را تأمین کرد.

وی با اشاره به دوران گذار مدیریت شهری شیراز بیان کرد: یکی از ویژگی های دوره گذار که در مدیریت شهری شیراز اکنون با آن مواجه هستیم این است که در این دوران خیلی سیاست زدگی وجود ندارد و به همین دلیل می توان زمینه الفت و همدلی را ایجاد کرد.

آیت الله دژکام افزود: ارتباط مردم و حاکمیت باید درست شود و ضروری است که همه مسئولان دنبال این موضوع باشند که بصورت هماهنگ در این زمینه اقدام شود.

وی اولین فایده هماهنگی و همدلی مسئولان را ایجاد احساس آرامش در مردم عنوان کرد و گفت: جامعه اکنون به اندازه کافی با مشکلاتی ازجمله کرونا ،وضعیت معیشتی ، معضل برق مواجه است و نباید مردم با این مشکلات با نزاع های بیهوده سیاسی نیز مواجه باشند.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: من با شورای ششم شهر شیراز ارتباط صمیمی دارم، همچنان که با شورای پنجم این شهر نیز روابط صمیمانه ای داشتم چون نیاز جامعه را اینگونه حس می کنم،حال اگر ما این حس هماهنگی و همدلی را القا کنیم به نتیجه مطلوب می رسیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه باید ماه های محرم و صفر و عظمت قیام اباعبدالله را به نوعی احترام کرد،افزود: شهر نیاز به فضاسازی تبلیغاتی در این ایام دارد که باید در سیاست های مجموعه های فرهنگی با ظرافت این حس به شهر و شهروندان القاء شود که محرم آمده است و از طرفی این فضاسازی تبلیغی آنقدر ظرافت و زیبایی داشته باشد که با گذشت زمان و حتی تا انتهای ماه صفر مردم از این فضاسازی همچنان به گرمی استقبال کنند.

آیت الله دژکام ادامه داد: نگاه هنرمندانه به تبلیغات محرم می تواند حال مردم را مدیریت کند و اگر از هنر به معنای واقعی فاصله گرفتیم مدیریت ما و اقدامات مختلف ما در چشم مردم جالب نخواهد بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.