مروری بر کارنامه ۵ ورزشکار فارس در آستانه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

۵۹ ورزشکار، کاروان اعزامی ایران با نام سردار دل‌ها در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را تشکیل می دهند که در بین آنها پنج ورزشکار از استان فارس حضور دارند.

به گزارش ایران ریپورتس به نقل از ایرنا، دو و میدانی، وزنه‌برداری، تیراندازی، تیراندازی با کمان، قایقرانی، تکواندو، جودو، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر از جمله رشته هایی است که ورزشکاران ایرانی در آن شرکت دارند.

ساره جوانمردی و سمیرا ارم در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در دو و میدانی و مجتبی کمالی در بسکتبال با ویلچر پنج ورزشکار استان فارس هستند که امید زیادی به ویژه در تیراندازی و دو و میدانی برای  کسب مقام دارند.

غیر از ساره جوانمردی  و سمیرا ارم که سابقه حضور در پارالمپیک دارند اما علی اصغر جوانمردی، مهدی اولاد و مجتبی کمالی برای نخستین بار است که در پارالمپیک شرکت می کنند.

شلیک ساره به سومین مدال طلای پارالمپیک

در بین ورزشکاران شرکت کننده ساره جوانمردی  تیرانداز شیرازی با ۲ نشان طلای پارالمپیک ریو و برنز لندن پرافتخارترین ورزشکار ایرانی است و برای فتح سومین مدال طلا به سیبل پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شلیک می کند.

حراج مدال طلای ریو برای زلزله زدگان کرمانشاه

جوانمردی که متولد ۱۳۶۳ در شیراز است و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دارد ،علاه بر حضور در میادین رقابت برای کسب افتخار و عزت نام ایران نیز دستی در امر کار خیر دارد. پس از وقوع زلزله سال ۹۶ در کرمانشاه، این بانوی تیر انداز ارزشمند ترین مدالش یعنی نشان طلای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو خود را به نفع هم وطنان زلزله زده اش در کرمانشاه، به  حراج گذاشت تا نشان دهد در امر خیر هم هدف گذاری می کند. 

مروری بر کارنامه ۵ ورزشکار فارس در آستانه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو
شلیک ساره به سومین مدال طلای پارالمپیک 

رقیبان ساره در پارالمیپک توکیو

تیر اندازانی از کشورهای اوکراین، مقدونیه، ترکیه و لهستان در ۱۰ متر تپانچه بادی و در ماده  ۵۰ متر مختلط  هم کشورهای چین، هند، کره جنوبی و اوکراین رقیبان ساره جوانمردی هستند و او بر این باور است که تمام حریفانش را پشت سر بگذارد و سومین مدال طلای پارالمپیک را شکار کند.

جوانمردی ضمن گفتن تبریک به محمد رضا گرایی دارنده مدال طلای کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار امیدواری کرد، همانگونه که ورزشکاران المپیکی پیش از اعزام  و پس از بازگشت مورد تقدیر قرار گرفتند این اتفاق هم برای ورزشکاران پارالمپیکی فارس رخ دهد و همه را مانند سایر استان های کشور  به یک چشم نگاه کنند.    

گنجینه افتخارات جوانمردی

گنجینه افتخارات  ساره جوانمردی تیرانداز، ۲ نشان طلا و یک برنز پارالمپیک ریو و لندن، پنج طلا و ۲ نقره و یک برنز قهرمانی جهان، سه طلا و ۲نقره مسابقات جام جهانی، چهار طلا و یک نقره بازی های پارا آسیایی در تپانچه ۱۰ متر و ۵۰متر ، ۲ بار عنوان برترین ورزشکارماه جهان ، بهترین بانوی ورزشکار آسیا و  پرچمدار مراسم افتتاحیه بازیهای پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا  از جمله افتخارات این بانوی تیرانداز است که به هدف زده است.

شلیک سمیرا ارم به نخستین مدال پارالمپیک

مروری بر کارنامه ۵ ورزشکار فارس در آستانه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو
شلیک سمیرا ارم به نخستین مدال پارالمپیک 

اما سمیرا ارم که متولد ۱۳۶۴ شیراز است و مدرک کارشناسی ارشد شیمی دارد و  دومین حضور خود را در پارالمپیک تجربه می کند به دنبال شلیک به نخستین مدال ارزشمند پارالمپیک است تا به کارنامه افتخارات خود بیفزاید.

ارم در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو شرکت داشت اما نتوانست به مدال دست یابد اما انگیزه زیادی برای کسب مدال در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دارد و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته است.

این بانوی تیرانداز شیرازی در رقابت‌های قهرمانی جهان کره جنوبی و  استرالیا سهمیه پارالمپیک۲۰۲۰ توکیو را در ۲ماده تپانچه ۵۰ متر و ۱۰ متر بدست آورد.

ویترین افتخارات ارم

وی حدود هفت سال است که عضو تیم ملی تیراندازی معلولان است که ۲ نشان طلا  و تیمی تپانچه بادی ۱۰ متر در رقابت های ۲۰۱۵ کرواسی ، رکورد دار تپانچه خفیف   ۵۰ متر ،  پرچمدار مراسم اختتامیه بازیهای پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، مدال نقره جاکارتا ، طلا و نقره مسابقات جهانی را در کارنامه دارد .

تیراندازان چین، هند ، کره جنوبی ، اوکراین ، مقدونیه ، ترکیه و لهستان حریفان سرسخت سمیرا ارم برای کسب مدال هستند. 

کمالی : می خواهم بهترین ورزشکار جهان در بسکتبال با ویلچر شوم

مروری بر کارنامه ۵ ورزشکار فارس در آستانه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو
مجتبی کمالی با شماره ۲۴ در تیم هامبورگ آلمان 

مجتبی کمالی متولد ۱۳۷۷  دیگر ورزشکاری از استان فارس است که به همراه تیم ملی بسکتبال با ویلچر در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور دارد. او می گوید: می خواهم بهترین ورزشکار جهان در بسکتبال با ویلچر شوم.   

او  از ۹ سالگی بسکتبال با ویلچر را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۳ به عضویت تیم ملی جوانان ایران در آمد و به همراه این تیم  عنوان نخست مسابقات آسیایی تایلند را بدست آورد.

کمالی  پس از درخشش در رقابت های جهانی ۲۰۱۷ کانادا، ابتدا جذب تیم باشگاهی در ترکیه شد و سپس به تیم هامبورگ آلمان پیوست.

لژیونر ایرانی تیم هامبورگ آلمان گفته است: بازیکن بسکتبال با ویلچر بودن برای من به معنای تحقق رویایی است که با آن بزرگ شدم.

مروری بر کارنامه ۵ ورزشکار فارس در آستانه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو
مهدی اولاد 

اولاد: هدفم  کسب مدال پرتاب وزنه پارالمپیک توکیو است 

مهدی اولاد نیز ورزشکار نابینای شیرازی است که سهمیه رقابت‌های پارالمپیک توکیو را در پرتاب وزنه کسب کرده است. 

وی به خبرنگار ایرنا گفت: تمرینات بسیار خوبی  را پیش از شروع رقابت های پارالمپیک توکیو در ورزشگاه حافظیه شیراز انجام دادم و با آمادگی کامل در این مسابقات مهم شرکت خواهم کرد و به گرفتن مدال بسیار خوبین هستم .

اولاد نیز در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸  جاکارتا ۲ مدال طلا در پرتاب وزنه و پرتاب دیسک را کسب کرده است و نشان برنز مسابقات جهانی سئول در کارنامه دارد.

این پرتابگر شیرازی در رده بندی ( رنکینگ ) جهانی در  پرتاب وزنه عنوان نخست و در پرتاب دیسک هم نفر سوم است.

مهدی اولاد در پرتاب وزنه در کلاس B یک در آخرین مرحله رکوردگیری که در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد با پرتابی به مسافت ۱۴ متر و ۵۱ سانتی متر در رده اول رکورد جهانی قرار گرفت و سهمیه حضور در پارالمپیک۲۰۲۰۱ توکیو را کسب کرد و افتخار بزرگی برای کشورمان و فارس به ارمغان آورد.

مروری بر کارنامه ۵ ورزشکار فارس در آستانه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو
علی اصغر جوانمردی

اصغر جوانمردی: در نخستین تجربه پارالمپیکی به دنبال خوشرنگ ترین مدال هستم

علی اصغر جوانمردی دیگر پرتابگر شیرازی است که برای نخستین بار در رقابت های پارالمپیک شرکت می کند.

این پرتابگر شیرازی در رقابت های جایزه بزرگ ۲۰۲۱ امارات  با ثبت رکورد ۱۵ متر و ۸۷ سانتی متر ضمن کسب نشان نقره سهمیه پارالمپیک توکیو را به دست آورد.

وی گفت: توکیو نخستین تجربه پارالمپیکی ام است و می کوشم تا در نخستین حضورم با کسب خوشرنگ ترین مدال همراه باشد و بتوانم این مدال را به زنده یاد  بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار فقید شیرازی تقدیم کنم.

جوانمردی نشان نقره بازیهای پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را در کارنامه دارد.

کاروان ورزشی ایران  

کاروان ورزشی ایران با نام سردار دل ها  متشکل از ۵۹ ورزشکار و  ۲۰ مربی اواخر مردادماه  برای حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو عازم ژاپن شود.

بازیهای پارالمپیک توکیو از روز چهارشنبه سوم شهریور آغاز می‌شود و تا چهاردهم همین ماه ادامه دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.