احداث مجموعه ورزشی، پزشکی و سلامت ملیکا محمدی در شهر شیراز

بنیاد خیریه« ملیکا » به یاد «ملیکا محمدی» در هتل چمران شیراز با حضور رئیس فدراسیون فوتبال ،رئیس لیگ برتر بانوان کشور،مسولان استانی و شهری کلان شهر شیراز و خانواده این بازیکن فقید فوتبال بانوان خاتون بم و عضو تیم ملی بانوان ،راه اندازی شد .

به گزارش ایران ریپورتس، بنیادی که قرار است ادامه دهنده راه و منش ملیکا محمدی باشد و این بنیاد خیریه ورزشی برای اولین بار است که در کشور راه اندازی می گردد. آنطور که طاهره رهنما مادر ملیکا محمدی می گوید هدف از راه اندازی این خیریه ادامه دادند میراث ملیکا در مسیر ورزش و کار خیر است .

رهنما یادآوری کرد : ملیکا به عنوان یک قهرمان بین المللی و عضو کلیدی تیم ملی و لیگ برتر بانوان ایران، نمایانگر ورزشکار و پهلوان واقعی بود.

 مادر این بازیکن فقید تیم فوتبال ملی زنان با اشاره به اینکه مردم به ملیکا لقب تختی زنان را داده بودند افزود: یادمان باشد، میراث او تنها به گل هایی که در زمین به ثمر می رساند نیست، بلکه در امیدهایی که در خارج از زمین کاشت و الهام بخش نسل خود شد، است .

رهنما با اشاره به اینکه بنیاد ملیکا با هدف تجسم ارزش های این بازیکن فقید فوتبال ، گسترش اهداف خیریه و ادامه میراث او برای بهبود زندگی ،دختران ،ورزشکاران و آیندگان ایجاد می گردد افزود : در آینده در باره فعالیت های این بنیاد اطلاع رسانی خواهیم کرد و نگاه ویژه ای به همراهمی مسولان در این مسیر داریم .

نامگذاری فضای ورزشی به نام ملیکا محمدی

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با حضور در این مراسم ضمن تبریک قهرمانی تیم فوتبال خاتون بم در لیگ فوتبال بانوان گفت:خدمت رسانی و روح بلندی ملیکا محمدی داشت نمونه ای از رفتاری است که در آموزه های دینی ما هم آمده است و این رفتار بازیکن فقید فوتبال بانوان برای ما درس بزرگی داشت

تاج که برای حضور در مراسم اهدای جام به تیم فوتبال خاتون بم در شیراز بود گفت: با وجود آنکه یک هفته از مسابقات لیگ فوتبال به نام این بازیکن نامگذاری شده بود اما نباید به این اقدام گذار بسنده کرد .

بررسی طرح نامگذاری فضای فوتبالی و ورزشی به نام ملیکا محمدی موضوع دیگری بود که رئیس فدراسیون فوتبال به آن پرداخت و گفت :اقدام خانواده مرحومه محمدی مثال زدنی است و راه اندازی این خیریه ورزشی می تواند خدمات و خاطره ملیکا محمدی را همیشه ماندگار کند.

احداث مجموعه ورزشی ملیکا باعث تقویت ورزش بانوان می شود

عبدالرحیم خداجو، ضمن تشکر از خانواده ملیکا محمدی برای راه اندازی بنیاد خیریه ملیکا ،و تبریک به قهرمانی تیم فوتبال خاتون بم در لیگ برتر فوتبال بانوان گفت:

قهرمانی تیم خاتون بم حاصل اتحاد و همدلی بازیکنان این تیم بود و ملیکا محمدی بازیکن فقید این تیم برای همبستگی و اتحاد تیم زحمت کشید و امروز این تیم با اتحاد و همدلی توانستند به قهرمانی برسد.

خداجو با اشاره به اینکه این بازیکن فقید، به عنوان یک چهره ملی و الگو شناخته می شود عنوان کرد:با همدلی ایجاد شده و با حمایت های شهردار شیراز بتوانیم مجموعه تخصصی ورزشی بانوان را با هدف تقویت ورزش حوزه بانوان احداث کنیم.

مدیریت شهری همراه در فعالیت خیرخواهانه خیریه میلکا

محمدحسن اسدی، شهردار کلان شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: : زندگی ملیکا طول نداشت ولی عرض زندگی او به ژرفای تمام اقیانوس ها، ارتفاع تمام کوه های بلند و به اندازه منظومه شمسی و کرات بود، او عاشق کشورش و خاکش بود و توانست به مقام قهرمانی برسد

وی با اشاره به جلساتی که در خصوص فعالیت های این بنیاد با حضور مسئولین ورزشی استان و شیراز و خانواده ملیکا محمدی داشته است، اظهار کرد :مدیریت شهری شیراز آمادگی خود را برای راه اندازی کمپ ورزشی خیریه ملیکا اعلام می کنند و در کنار اراده جدی خانواده تیم بازیکن فقید فوتبال همه باید همت کنیم تا شاهد ایجاد دهکده ورزشی در شهر شیراز باشیم ،زیر ساختی که می تواند اتفاق خوبی برای شهر شیراز، فارس و کل کشور رقم بزند.

اسدی گفت: من به عنوان شهردار این امید را می دهم که هم به صورت شخصی هم به صورت سازمانی کمک کنم تا این اتفاق خوب رقم بخورد و با نیتی که ملیکا داشت و با اراده شما و وظیفه ای که ما مسئولین داریم این امر قابل تحقق است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه این اتفاق ناگوار برای ملیکا سبب شد تا بتوانیم اتفاق بزرگتری در شیراز رقم بزنیم، افزود: مدیریت شهری در خدمت این نیت خیر خواهد بود و امیدوارم ورزشکاران در مقام قهرمانی و نیت ورزشی، ادامه دهنده راه ملیکا باشند.

موسسه خیریه ملیکا کامل ترین مجموعه های پزشکی و ورزشی و سلامت کشور خواهد شد

علیرضا چوگان باز،در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به چگونگی راه اندازی موسسه خیریه ملیکا، گفت: این موسسه یکی از کامل ترین مجموعه های پزشکی و ورزشی و سلامت کشور خواهد شد.

مدیر راه اندازی و اجرایی موسسه خیریه ملیکا اضافه کرد: باعث و بانی این جمع و راه اندازی خیریه «ملیکا»است و به نقل از شهردار شیراز هرچند عمرش طول نداشت اما عرض زندگیش زیاد است و او باعث و بانی تمام اتفاقات خیری که در راه است، خواهد بود.

چوگان باز با اشاره اینکه در حال حاضر با کمبود سرانه ورزشی، سلامت و مباحث تخصصی ورزشی مواجه هستیم افزود: ورزشکاران حرفه ای ،گاهی دچار آسیب دیدگی هایی می شوند که مجبور به ترک ورزش حرفه ای خواهند شد، از این رو با توجه به وجود پزشکان مجرب و اساتید خوب حوزه پزشکی و با بهره گیری از عنوان قطب پزشکی شیراز می توانیم این موضوع را هم در خیریه ملیکا دنبال کنیم.

وی گفت: احداث سالن چند منظوره ورزشی برای سایر ورزش ها، زمین چمن فوتبال و زمین تمرین، در کنار خیریه ملیکا دیده خواهد شد و مجموعه هتلینگ و سونا، استخر و جکوزی برای ریکاوری ورزشکاران، در نظر گرفته می شود تا یک کمپ بسیار مناسب برای تیم ها فراهم شود.

این مسول در خیریه ملیکا تصریح کرد :نبود کمپ های ورزشی منجر به این شده است که تیم های ورزشی ما اعزام کشورهای همسایه شوند در صورتی که یا راه اندازی کمپ خیریه ملیکا می توانیم با ظرفیت آب و هوایی شیراز میزبان تیم های ورزشی باشیم .

چوگان باز با اشاره به اینکه با همراهی رسانه ها ما در حال حاضر ۲ هدف را دنبال می کنیم افزود :یک اطلاع رسانی راه اندازی این بنیاد را به مردم و دوم اینکه از همراهی مردم و رسانه ها. برای راه اندازی هر چه سریعتر این خیریه بهره ببریم .

وی در مورد برنامه های خیریه هم گفت: به زودی به صورت کامل موارد و برنامه های این خیریه اطلاع رسانی خواهد شد.

چوگان باز در پایان درباره جانمایی محل احداث موسسه در شهر شیراز گفت : چند نقطه پیشنهاد شده است که باید از لحاظ فنی و ورزشی و شهرسازی توسط کارشناسان امر مورد بررسی قرار گیرد .

ملیکا محمدی بازیکن فقید تیم ملی فوتبال بانوان و تیم خاتون بم بامداد ۳ دی ۱۴۰۲ بر اثر سانحه رانندگی در ورودی شهر بم جان باخت.

Leave a Reply

Your email address will not be published.