۵۰۰ هزار بسته معیشتی توسط هیئات مذهبی استان فارس میان نیازمندان توزیع شد

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس گفت: از سال گذشته تا نیمه امسال بالغ ۵۰۰ هزار بسته معیشتی توسط هیئات مذهبی استان فارس در میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شده است.

به گزارش ایران ریپورتس، رضا محمدیان با اشاره به مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: با توجه به اینکه حفظ سلامت مردم اولویت اصلی و خط قرمز هیئات مذهبی نیز هست، براساس مصوبه جدید تغییراتی در برنامه هیئات مذهبی ایجاد شده است. 

وی با بیان اینکه اجتماع بزرگ هیئات مذهبی شیراز که در سال‌های گذشته در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شد امسال به دلیل شیوع گسترده کرونا برگزار نمی‌شود و برنامه محدودی تنها از سوی حرم مطهر تدارک دیده شده و اجرا می‌شود. 

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس با اشاره به محدود شدن پخت و توزیع نذری در هیئات نیز افزود: هیئات مذهبی استان فارس امسال نذورات خود را در قالب بسته‌های معیشتی یا به صورت خشکه به نیازمندان ارائه دادند. 

محمدیان با تاکید بر اینکه مجموعه هیئات مذهبی خود را از مردم جدا نمی‌داند، بیان کرد: به عبارت درست‌تر این مردم هستند که هیئات را تشکیل می‌دهند بنابراین از ابتدای این بیماری مجموعه هیئات در کنار مردم فعالیت‌های زیادی داشتند که از جمله آنها می‌توان به بسته‌های معیشتی و ضدعفونی کردن معابر اشاره کرد. 

وی تصریح کرد: از سال گذشته تا نیمه امسال بالغ 500 هزار بسته معیشتی توسط هیئات مذهبی استان فارس در میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شده که عدد بسیار بالایی است و نشان از همت و همدلی عزاداران حسینی است. 

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس خاطرنشان کرد: هیئتی‌ها اگر بنا باشد کاری انجام دهند بدون تبلیغ خاصی و بدون سروصدا کردن خاضعانه انجام ‌می‌دهند و سعی می‌کنند در انجام کارها و اموری که برعهده‌شان گذاشته شده که خضوع داشته باشند. 

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.