۱۱۵ دارالقرآن در استان فارس راه‌اندازی می‌شود

فرمانده سپاه فجر فارس از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۱۱۵ دارالقرآن در استان خبر داد که تاکنون ۳۵ دارالقرآن راه‌اندازی شده است.

سردار یدالله بوعلی امروز، ۶ فروردین در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان در استهبان استان فارس، با تحسین فعالیت‌های برجسته موسسه قرآنی بیت‌الاحزان در نقاط مختلف کشور گفت: استان فارس در عرصه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های بالقوه است و یکی از این ظرفیت‌های موجود فعالیت‌های قرآنی است که باید با یک عزم جدی طوری آن را توسعه دهیم تا استان فارس با قرآن در قله باشد.

وی به برگزاری دومین کنگره بزرگ سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در سال ۴۰۳ اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعات مورد توجه در برگزاری این رویداد بزرگ ختم قرآن بیاد شهدای استان فارس است که مردم استان می‌توانند با ارسال هر عددی از یک تا ۱۵ هزار به شماره ۳۰۰۰۱۹۳۰ برای هر شهیدی که اطلاعات آن ارسال می شود قرائت قرآن را داشته باشند.

بوعلی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌ها در راستای برگزاری کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس را برپایی ۱۵ هزار محفل قرآنی به یاد ۱۵ هزار شهید استان فارس است، افزود: در این زمینه از ظرفیت‌های موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) استفاده می‌شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت و راه‌اندازی ۱۱۵ دارالقرآن در استان فارس خبر داد و گفت: تاکنون ۳۴ دارالقرآن راه‌اندازی شده است و مابقی نیز در کمترین زمان ساخته و راه‌اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: باید با یک همت و اراده شاهد توسعه فرهنگ قرآنی در استان فارس باشیم وبیش از پیش آن را در جامعه و بین خانواده‌ها نهادینه کنیم.

مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) نیز در حاشیه این بازدید به فعالیت‌های این موسسه قرآنی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار حافظ کل قرآن و ۷۰ هزار اجزا قرآن در این مؤسسه تربیت شده و سالانه نیز  بیش از ۲۰ هزار قرآن‌آموز در طرح‌های مختلف موسسه شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی به فعالیت‌های مدارس شبانه‌روزی موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: فعالیت مدارس شبانه‌روزی نیز سال ۸۱ از روستای محمدآباد استهبان آغاز و در حال حاضر ۱۳ مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان‌های مختلف کشور فعال است.

وی با بیان اینکه تنها در مدرسه شبانه‌روزی امام حسن مجتبی(ع) ۴۰۰ نفر موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند، تصریح کرد: در مراکز قرآنی بیت‌الاحزان کادرسازی قرآنی صورت می‌گیرد و این از ویژگی‌های خاص این موسسه قرآنی در تربیت نیروی انسانی متعهد به شمار می‌رود.

شاهسونی از طرح‌های شاخص دیگر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان را راه‌اندازی مدرسه حفظ قرآن در زندان عادل‌آباد شیراز و در زندان نی‌ریز، همکاری با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آستان قدس رضوی و… در ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی از جمله تربیت حافظان قرآن عنوان کرد.

وی تاکید کرد: موسسه قرآنی بیت‌الاحزان، شخصیت دغدغه‎مند قرآنی را تربیت می‌کند و امروز نیز شاهد حضور موثر حافظان قرآن این موسسه، در عرصه‌های مختلف خدمتگزاری به جمهوری اسلامی هستیم.

شاهسونی همچنین به طرح حفظ همراه با تحصیل اشاره کرد و گفت: این طرح نیز در استان فارس آغاز شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همراهی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور توسعه می‌یابد.

وی به طرح ملی رحله که توسط موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود، اشاره کرد و افزود: این طرح از طرح‌های تابستانه است که در مدت حدود ۵۰ روز اجرا و در آن شرکت‌کنندگان که از نوجوانان و جوانان هستند ۲.۵ جزء از قرآن را حفظ می‌کنند.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.