نوروز بستری برای تحکیم دوستی با شهرهای دوست و خواهرخوانده

شهردار شهر خواهرخوانده­ وایمار و شهرداران دو شهر درسدن و کازان در پیام­‌هایی جداگانه سال نو را به شهردار شیراز و شهروندان تبریک گفتند.

به گزارش ایران ریپورتس، در پیام پیتر کلینه شهردار وایمار آلمان، ضمن ابراز امیدواری به تداوم گفتگوی دو شهر در آینده، آمده ­است: «مایل هستم از طرف شهر وایمار و شهروندان شهر برای جنابعالی و شهروندان شیراز بهترین‌ها را در سال جدید و نوروز آرزو نمایم.»

در بخشی از پیام درک هیلبرت شهردار درسدن آلمان نیز که از شهرهای دوست و همکار شیراز است ضمن تاکید بر آرزو برای صلح آمده ­است: «از سوی درسدن و مردم این شهر، صمیمانه ترین درودها را به جنابعالی، خانواده‌ محترم و همه‌ شهروندان شیراز تقدیم می کنم و امیدوارم سال پیش رو برای شما و شهر شما پر رونق بوده و موفقیت، کامیابی و سلامتی را که در دوران این همه گیری بسیار مهم است به ارمغان آورد.»

ایلسور متشین شهردار کازان روسیه و عضو اتحادیه­ شهرهای تاریخی نیز در پیامی ضمن اشاره به جشن باستانی نوروز آن را نمادی برای تولد دستاوردها و اهداف جدید و بخش جدایی­ ناپذیر فرهنگ بسیاری از کشورها دانست. در قسمتی از پیام شهردار کازان نوشته ­شده ­است: «برای جنابعالی و شهروندان شهرتان سال خوب و پر برکتی را آرزو می‌کنم. امید است گندمی را که زیر خاک کاشته‌اند از خاکش خوشه‌ها برسازند. نوروز همواره مملو از امیدواری و عزم راسخ برای پیروزی بر تمام سختی‌ها و موانع است. بگذارید گران‌بهاترین هدیه و دیرینه‌ترین مطلوب ما همانا شادی و نظم معنوی و روحانی باشد.»

بر اساس این گزارش سید احسان اصنافی شهردار شیراز نیز پیشتر در راستای معرفی این عید کهن و فرهنگ دیرینه در پیامی تصویری فرا رسیدن نوروز باستانی را به شهروندان پایتخت‌ها و کلانشهرهای کشورهای حوزه جغرافیایی نوروز، برخی از شهرهای دوست و خواهرخوانده و ایرانیان سراسر جهان تبریک گفته­ است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.