نخستین میز خدمت محله محور شورای اسلامی شهر شیراز با محوریت شهرداری منطقه 9

نخستین میز خدمت محله محور شورای اسلامی شهر شیراز با محوریت شهرداری منطقه ۹ شیراز در مسجد علی بن موسی الرضا (ع) مهدی آباد با حضور اعضای شورای شهر، مسئولین شهرداری منطقه ۹ و مسئولین ادارات شهرستان شیراز برگزار شد.

به گزارش ایران ریپورتس، اعضای شورای شهر و مسئولین ادارات شهرستان شیراز قبل از حضور در محل میز خدمت، به صورت میدانی از مشکلات شهرک های فرهنگیان، بهارستان، زیتون، سامان و مهدی آباد بازدید و برخی مشکلات را از نزدیک مشاهده کردند.

رییس شورای شهر شیراز گفت: این رویه که در یک منطقه از شهر پوشش سنگ‌فرش ایجاد شود و در برخی از محدوده‌های محروم پوشش آسفالت حداقلی هم وجود نداشته باشد قابل قبول نیست.

مهدی طاهری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مسئولان باید خدمت‌رسانی و ارتباط مسقیم با مردم را تقویت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به این که در اولین گام از راه اندازی میز خدمت با فراز و نشیب‌هایی روبرو شدیم، گفت: این اولین میز خدمت شورای اسلامی شهر شیراز است که با حضور جمع کثیری از مسئولان مرتبط راه اندازی شده است.

وی افزود: بنا بر تکلیفی که قانون برای مسئولان مشخص کرده همه ما ملزم به خدمت‌رسانی به جامعه هستیم و امیدواریم در مراحل بعد این چالش‌ها برطرف شود.

طاهری ضمن قدردانی از مسئولانی که در این میز خدمت حضور داشتند، اظهار داشت: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها کارمندان جزء خود را به میز خدمت مردمی فرستادند. در حالی که در این قرارگاه عملیاتی قرار است که مسائل و مشکل مردم پیگیری و حل شود.

وی تصریح کرد: در این میز خدمت مردم در دو زمینه دغدغه‌های خود را مطرح کردند. در وهله اول به بیان دغدغه‌های شخصی خود پرداختند و پس از آن دل مشغولی‌های کلی را اظهار داشتند. برای مثال مشکلاتی نظیر آسفالت، فاضلاب و خطرات کمربندی از دغدغه‌های عمومی مردم است و باید مسئولان ذیربط پاسخگوی مردم باشند.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر خدمت‌رسانی متوازن به همه اهالی کلانشهر شیراز اظهار داشت: شهروندی که در این محدوده ساکن است از جنس شهروندان درجه ۲ نیست که خدمت‌رسانی به آن در مراتب کم اهمیت قرار گیرد.

وی خواستار عدالت در اجرای پروژه‌های عمرانی شد و اظهار داشت: این رویه که در یک منطقه از شهر پوشش سنگ‌فرش ایجاد شود و در برخی از محدوده‌های محروم پوشش آسفالت حداقلی هم وجود نداشته باشد قابل قبول نیست.

طاهری در بخش دیگری گفت: یکی دیگر از دستاوردهای این میز خدمت احداث و ساماندهی خطوط فاضلاب است که بخشی از آن امسال و ادامه آن در سال ۱۴۰۱ به سرانجام خواهد رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از دستاورد‌های دیگر این جلسه مربوط به احداث خط گاز برای کارخانه نشاسته سازی است که سهم عمده‌ای در آلودگی محیط زیستی دارد. در این زمینه شهرداری و شرکت گاز به تعهدات خود اعلام پایبندی کردند.

وی خواستار حضور جدی همه مسئولان ذیربط در میز‌های خدمت شد و اظهار داشت: امیدواریم جامعه مسئولان برای خدمت‌رسانی در قالب میز‌های خدمت همت مضاعفی نشان دهند و ارتباط بی واسطه میان مردم و مسئولان کارساز واقع شده و با هم افزایی مشکلات این منطقه را حل کنیم.

طاهری اظهار داشت: منطقه ۹ از نواحی گسترده شیراز است و مشکلات مردم در هر محله متفاوت است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد. در همین راستا هر ماه در یک منطقه از کلانشهر شیراز میز خدمت برگزار خواهد شد و رفته رفته به محلات برای شنیدن درد و دل‌های مردمی خواهیم رفت.

به گفته رییس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان این میز خدمت قرار است جلسه‌ای برگزار شود و مسائل کلی صورتجلسه و زمان بندی شود.

علی اکبر سلطانی سخنگوی شورای شهر در حاشیه برگزاری میز خدمت مدیریت شهری و دستگاه‌های خدمات رسان برای اهالی منطقه ۹ در مسجد علی بن موسی الرضا (ع) شهرک مهدی آباد گفت: مشکلات اهالی این منطقه با کمک یاوران شورا در سطح مناطق مختلف منطقه ۹ شناسایی و احصا شده است و براساس وظایف ذاتی دستگاه‌های خدمات رسان حاضر در این جلسه بررسی و برای رفع آن‌ها اقدامات عملی صورت بگیرد.

ناظر شورا در سطح منطقه ۹ درباره فعالیت کارگاه‌های مصالح ساختمانی و جمع آوری ضایعات در میان بافت‌های مسکونی به‌عنوان یکی از معضلات این منطقه افزود: برای جمع آوری کارگاه‌های جمع آوری ضایعات و مصالح ساختمانی از ظرفیت قانونی کمیسیون ماده صد استفاده می‌کنیم و با تغییر کاربری به حالت اولیه مکان مورد نیاز جمع آوری را در دستور کار قرار می‌دهیم.

سخنگوی شورا درباره ورود فاضلاب به بستر رودخانه چنار راهدار تصریح کرد: رفع مشکل فاضلاب در بستر رودخانه چنار راهدار با شروع فعالیت شورای ششم به‌عنوان یک دستور کار ویژه دنبال می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه‌های نشاسته سازی که در سطح منطقه ۹ فاضلاب را در بستر رودخانه رها می‌کنند گفت: با فعالیت شورای ششم و ورود دادستان مرکز استان به این موضوع رفع این مشکل در یک کارگروه ویژه درحال انجام است.

سلطانی از افزایش متراژ شبکه جمع آوری فاضلاب در سال ۱۴۰۰ گفت، با تامین اعتبار مناسب اجرای شبکه فاضلاب در سه محله منطقه در دستور کار است و مابقی محلات باقیمانده با تامین زیر ساخت‌ها در معابر در سال ۱۴۰۱، دنبال می‌شود.

فاضلاب، آسفالت معابر، بهسازی معابر و کمبود فضای سبز و بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی جنوب شرق شیراز از جمله مشکلات مطرح شده توسط شهروندان منطقه بود که ناظر شورا به آن‌ها اشاره کرد و گفت: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی و برنامه جابجایی برخی از مطب پزشکان از مرکز شهر به این بیمارستان در نظر گرفته شده که با بهره برداری از آن شاهد تسهیل تردد برای مرکز شهر خواهیم بود.

سلطانی درباره آخرین وضعیت احداث تقاطع‌های باقی مانده بر روی کمربندی که در تعهدات راه و شهرسازی و شهرداری است گفت: احداث ۲ تقاطع از نواب که در تعهدات شهرداری شیراز است مراحل بازنگری و اصلاح هندسی در کمیسیون به منظور کاهش تملک املاک مورد مسیر در دست بررسی است که بعد از پایان کار، مراحل کلنگ زنی این تقاطع سال آینده حتما اتفاق خواهد افتاد.

سلطانی درباره طرح ساماندهی رودخانه چنارراهدار به‌عنوان یک طرح مصوب می‌گوید: فاضلاب کارخانه نشاسته سازی جمع آوری شده است و بحث انتقال فاضلاب این منطقه به فاضلاب شهری مطرح شده و ساماندهی رودخانه از قسمت غربی در دستور کار قرار گرفته و ردیف بودجه آن در سال ۱۴۰۱ دیده شده است.

وی از ایجاد جاذبه‌های اقتصادی و گردشگری در سطح منطقه خبر داد و گفت: با این جاذبه‌ها سطح ارتقای عمومی محله را شاهد خواهیم بود.

سلطانی افزود: تامین روشنایی بلوار طلایه، شهرک سامان و شهرک بهاران با ورود شهرداری و اداره برق طی امسال یا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

افسانه خواست خدایی نیز اظهار کرد: یکی از مشکلات مردم این منطقه رودخانه چنار راهدار است که چندین منطقه شهرداری را درگیر کرده است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در ماه گذشته نشستی مشترک در حضور رییس کل دادگستری و تمام دستگاه‌های مرتبط تشکیل گردید، گفت: حاصل این نشست تصویب مصوباتی بود که هر چه سریعتر ساماندهی رودخانه به نتیجه برسد، همچنین تصمیم بر این شد تا چهار کارخانه نشاسته سازی فاضلاب خود را به رودخانه نریزند و طی هشت ماه تصفیه خانه مشترک احداث نمایند و تا آن زمان با تانکر فاضلاب خود را انتقال دهند.

وی افزود: ساماندهی رودخانه چنار راهدار یکی از اولویت‌های مهم شورا است و تا حصول نتیجه این پیگیری ادامه دارد.

تدوین بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار شیراز

عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: نیرو‌های انقلابی شورای شهر تصمیم جدی دارند، برای رفع مشکلات مردم مصمم هستند و تصمیم جدی گرفتند چرا که معتقدیم این حق شهروندان است که از خدمات شهری مناسب برخوردار باشند.

سیده مریم حسینی تصریح کرد: معتقدیم این حق شهروندان و به ویژه کودکان است که از بهداشت و ایمنی در تردد برخوردار باشند که در این برنامه همه این موارد مورد بررسی قرار گرفت و در صدد رفع آن‌ها هستیم.

وی اظهار داشت: یکی از مواردی که در دستور کار ما قرار دارد ساماندهی وضعیت بانوان سرپرست خانوار است که در ارتباط ما منطقه به منطقه در حال تهیه آمار زنان سرپرست خانوار هستیم تا بانک اطلاعاتی در این زمینه تهیه کنیم.

حسینی گفت: این امر کمک می‌کند تا بدانیم کدام یک از زنان خانوار نیازمند شغل هستند، اما برای اشتغالزایی بانوان باید مهارتی را به بانوان آموزش بدهیم که در این خصوص نیازمند راه اندازی کارگاه‌های کارآموزی هستیم.

عضو شورای شهر شیراز گفت: در همین راستا از آنجا که فارس و شیراز در زمینه صنایع دستی دارای ظرفیت‌های خاصی هستند، در هر مرحله یکی از این صنایع دستی در هر یک از محلات را دنبال می‌کنیم به عنوان مثال در یک محله گلیم بافی و در محله دیگر منبت کاری انجام‌ شود، اما همه این‌ها منوط به تکمیل بانک اطلاعاتی است و پس از تکمیل بانک اطلاعاتی می‌توان اقدامات لازم را برای اشتغال زایی زنان خانوار با مشارکت دستگاه های متولی انجام داد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.