عضو شورای شهر شیراز عنوان کرد: کسب درآمد نامشروع با دلالی و ضربه به معیشت مردم

محمدتقی تذروی امروز(25 تیرماه) در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز گفت: امروز وضعیت اقتصادی کشور و  معیشت مردم در تنگنا قرار دارد و علاوه بر ضعف مدیریت، یکی از دلایل اساسی این شرایط رشد عجیب پدیده واسطه گری یا دلالی می باشد.

به گزارش ایران ریپورتس98، وی ادامه داد: واسطه گری یا دلالی معلول بی توجهی ها و عدم  نظارت می باشد و این افراد و شبکه ها  با رشد فزاینده و قارچ گونه خویش از این  فضای غبارآلود به کسب درآمدهای نامشروع می پردازند.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: متاسفانه دلالی و واسطه گری  تا آنجا رونق یافته که در هرگوشه  شهر محلی برای جولان آنان شکل گرفته است؛ از دلالان  بازار سکه و ارز و طلا که در یک منطقه و دلالان خودرو که در دیگر نقطه ای از شهر تجمع می یابند.

وی اذعان داشت: یکی از بی اخلاق  و ناشایسته ترین مدل های دلالی که متاسفانه درشهرمان شاهد آن هستیم  حضور دلالان در جلوی بیمارستانها و درمانگاهها جهت انتقال و پذیرش بیماران به  محلهای طرف قراردادشان است.

تذروی همچنین گفت: در ادارات نیز  افرادی با داشتن رانت  اطلاعاتی، ارتباط و سواستفاده از کم اطلاعی شهروندان، آنان را در پیچ و خم های روند اداری سردرگم و به تبع  هزینه های خدمات برای مردم بالا رفته و موجب تزریق یاس و ناامیدی در آحاد جامعه می گردند.

به گفته وی همه این موارد و بیش از اینها در سایه بی نظارتی  و غفلت ها شکل گرفته است.

عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر اهمیت وجود مجموعه های نظارتی در سازمان ها متذکر شد: مجموعه های نظارتی هر سازمان،  مهمترین مجموعه های پیشگیرانه از بروز و ظهور فساد هستند که می بایست کاملا  منطقی و مشخص روابط خود را با مجموعه های ذی ربط تعریف نمایند تا خدای ناکرده وامدار هیچ مسئول و جریان و گروهی قرار نگیرند و  پیگیری استعلامات و گزارشات را بی هیچ ملاحظه ای دنبال نمایند.

وی افزود: در ادارات اولین مجموعه ای که بایست با مردم و کارمندان در تعامل باشد مجموعه های حراستی و نظارتی است.

تنها عضو اصولگرای شورای شهر شیراز در پایان از شهرداری شیراز درخواست کرد: انتظار این است که در رویکرد گام دوم انقلاب و روند  فسادستیز آن مجموعه بازرسی و حراست شهرداری جهت جلب اعتماد و آگاه سازی  شهروندان اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته خود را به اطلاع نمایندگان محترم شورای شهر و مردم و اصحاب رسانه برسانند و نیز هرچه زودتر وضعیت  مدیریت حراست شهرداری معین و تثبیت جایگاه از سرپرستی به مدیریت تغییر یابد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.