طرح مسجد محوری باعث افزایش تعاملات اجتماعی می شود

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به این مطلب که در حال حاضر نگارخانه ها، نمازخانه های بوستان ها، فرهنگسراها و باغات خانواده زیر نظر این معاونت مشغول به فعالیت هستند گفت: جوامعی که در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، مشارکت های مردمی بیشتری را تجربه می کنند در سایر ابعاد مدیریت شهری نیز موفق تر هستند.

به گزارش ایران ریپورتس، مهدی تقوی فر با بیان این موضوع که افزایش مشارکت های مردمی و بالابردن سطح تعاملات اجتماعی نیازمند ایجاد زیرساخت های مورد نیاز می باشد گفت: در راستای ارتقای هویت فرهنگی و افزایش تعاملات و مشارکت های مردمی، طرح مسجد محوری در ابتدای سال جدید آغاز و شروع به کار نمود.
وی هدف اصلی طرح مسجد مجوری را ارتقای هویت فرهنگی­، اجتماعی محلات شهر شیراز دانست و گفت: در این طرح مساجد به عنوان هسته مرکزی، محور تمام فعالیت های مردمی در محله خواهند شد و اکثر خدماتی که در فرهنگسراها ارائه می شود توسط مساجد قابل دستیابی عموم خواهد بود.
مهدی تقوی فر افزود: اجرای این طرح می تواند پس از مدتها که کرونا باعث گسستگی پیوندهای اجتماعی و کاهش مراودات شهروندی شده بود به رونق مساجد و افزایش مراودات اجتماعی و فرهنگی ساکنان محلات منجر شود.
معاون فرهنگی و هنری سازمان با بیان این مطلب که مساجد قدیمی ترین و مؤثرترین پایگاه اجتماعی در طول تاریخ اسلام بوده اند گفت: مساجدی که در این طرح به عنوان محور اصلی فرهنگی مورد توجه و تمرکز قرار می گیرند باید دارای شرایطی باشند که مهمترین شرط این است که تمام ارکان آن از جمله پایگاه مقاومت، امام جماعت، هیئت امنا و کانون فرهنگی به صورت مشترک خواهان مشارکت و اجرای این طرح باشند.
وی اعتبار پیشبینی شده برای اجرای این طرح را در حدود 60 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: در این طرح نظارت، سیاست گذاری، برنامه ریزی و ارائه برنامه های راهبردی با دفتر امام جمعه، استانداری و شهرداری شیراز است.
مهدی تقوافر مسجدی سازی اهالی محلات را نتیجه اصلی طرح دانست و توضیح داد: در این طرح مساجد تبدیل به پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تربیتی گردشگری محله ای می شوند.
معاون فرهنگی و هنری سازمان در پایان سخنانش یادآور شد: با توجه به افتتاح و آیین شروع به کار طرح مسجد محوری، مساجدی که متقاضی استفاده از این طرح هستند به دبیرخانه این طرح واقع در بلوار الزهرا، بوستان شکوفه، فرهنگسرای غدیر مراجعه کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.