تلاش برای تامین خانه‌ استیجاری ارزان در فارس/پلمب ۱۲۶ بنگاه

مدیرکل هماهنگی اموراقتصادی استانداری فارس گفت: تامین واحدهای مسکونی استیجاری ارزان قیمت در دستور کار مدیران ارشد این استان است.

مرتضی شریفی در جلسه ساماندهی واحدهای مسکونی خالی از سکنه در شیراز، گفت: در راستای اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و اهمیت عرضه واحدهای مسکونی خالی ، تامین واحدهای مسکونی استیجاری با قیمت مناسب به عنوان یک اولویت در دستور کار مدیران ارشد استان است.

شریفی افزود: فارس در تعداد خانوارهای ساکن در منازل استیجاری بعد از استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان رتبه چهارم را دارد.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های کنترل قیمت اجاره بهای مسکن در دراز مدت جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ است، لذا ضرورت دارد یک برنامه جدی برای اشتغال و درآمدزایی در شهرهای مهاجر فرست وجود داشته باشد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های دیگر برای کاهش اجاره بها، افزایش تعداد واحدهای مسکونی استیجاری به شکل انبوه است.

وی افزود: در اجرای این قانون بحث کسب درآمد دنبال نمی شود و هدف اصلی کمک به عرضه واحدهای مسکونی است. 

او ادامه داد: با هماهنگی که در سطح فارس ایجاد شده، در کوتاه مدت شاهد عرضه تعداد زیادی واحد مسکونی خواهیم بود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، نظارت بر عملکرد بنگاه‌ها و مشاوران املاک را از دیگر راه‌های کنترل اجاره مسکن دانست و گفت: در این راستا نیز از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۲۶ بنگاه معاملاتی املاک غیرمجاز در شیراز شناسایی و پلمب شده است.

انتهای پیام

Leave a Reply

Your email address will not be published.