به نام امدادگران، به کام دیگران!

صبح روز پنج شنبه اتوبوس حامل اعضای هلال احمر شهرستان به مقصد مشهد حرکت کرد! سفری که گفته می شود با هزینه ی هلال احمر و ابلاغ استان برای امدادگران و اعضای جوانان هلال احمر شهرستان داراب تدارک دیده شده است!

به گزارش ایران ریپورتس به نقل از کانال دیده بان ۵۷ ، اما شنیده می شود کمتر از نصف ظرفیت این اتوبوس را اعضای هلال احمر و مابقی افراد اعزامی به این سفر را اعضای دفتر و نزدیکان امام جمعه ی شهرستان داراب تشکیل داده که در پوشش اعضای هلال احمر، به این سفر زیارتی رفته اند!

نکته مهمتر اینکه یکی از اعضای دفتر امام جمعه که اخیرا مطرح است در انتخابات مجلس آینده شرکت می‌کند در لیست اعزام به این سفر قرار داده شده و در این سفر زائرین را همراهی می‌کند که متأسفانه از هم اکنون بین مردم شائبه های جدی دخالت در امر انتخابات توسط دفتر امام جمعه بوجود آورده است!

مشخص نیست با چه حکم قانونی، شرعی و یا حتی عقلی، هلال احمر شهرستان داراب و دفتر امام جمعه هزینه ی اختصاص داده شده توسط یک سازمان بالادستی که حق امدادگران داراب است را به اعضای دفتر اختصاص داده اند؟

هزینه ای که برای جوانهایی در نظر گرفته شده است که در بحران ها با از خود گذشتگی به میدان آمده و جانفشانی می‌کنند لیکن به عده ای نورچشمی بخشیده اند!

با توجه به فضایی که این اتفاق رقم زده چند سوال جدی مطرح است که به جهت تنویر افکار عمومی باید از جانب دفتر امام جمعه و هلال احمر شهرستان داراب و استان با انتشار لیست افراد اعزامی پاسخ داده شود!

۱. آیا مسولین استانی جمعیت هلال احمر اطلاع دارند که عده ای بدون سابقه و یا حداقل کسانی که اعضای فعال این جمعیت نیستند، رانت گونه خود را برای استفاده از مزایایی که حق اعضای فعال این جمعیت است، به آن اداره تحمیل کرده اند؟

۲. بر فرض اینکه این کار هیچ منع قانونی و شرعی نداشته، ملاک انتخاب این نفرات برای این سفر زیارتی رایگان چه بوده که دیگر اعضا و افراد شرکت کننده در نماز جمعه ی شهرستان داراب از آن بی بهره بوده اند؟!

۳. با توجه به بررسی های دیده بان ۵۷ قاعدتا این زیارت برای عده ای از این افراد غصبی و از حق امدادگران استفاده کرده اند که با این تفاسیر حکم زیارت غصبی که خواسته یا ناخواسته در آن افتاده اند چه می شود!؟

Leave a Reply

Your email address will not be published.