اینکه هم فضای مجازی بسته شود و هم فیلتر شکن فروخته شود با اخلاق سازگار نیست/ نباید گذاشت مردم زیر بار مشکلات خم شوند/ کاری انجام دهید و به گونه‌ای انجام دهید که اگر دیگری بفهمد، خجل نشوید!

آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: همان اوایل که فضای مجازی مطرح شد، گفتیم که این فضا، فضای حقیقی است و نه فضای مجازی! در فضایی که اندیشه ردّ و بدل می‌شود، در فضایی که شما می‌توانید خواسته‌های خود را مطرح کنید و خواسته‌های دیگران را پاسخ دهید، این فضا، فضای حقیقی است.

به گزارش ایران ریپورتس، آیت الله جوادی آملی خطاب به دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: کار و فعالیت شما باید وزیرگونه باشد و باری از روی دوش مردم بردارد؛ اینکه هم فضای مجازی بسته شود و هم فیلتر شکن فروخته شود، با اخلاق سازگار نیست.

آیت الله جوادی آملی در دیدار سید محمد امین آقامیری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و هیات همراه ضمن تقدیر از خدمات صورت گرفته و آرزوی توفیق در خدمت برتر و بهتر، بیان داشت: همان اوایل که فضای مجازی مطرح شد، گفتیم که این فضا، فضای حقیقی است و نه فضای مجازی! در فضایی که اندیشه ردّ و بدل می‌شود، در فضایی که شما می‌توانید خواسته‌های خود را مطرح کنید و خواسته‌های دیگران را پاسخ دهید، این فضا، فضای حقیقی است.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: دین به ما می گوید هر کاری که انجام می دهید، اینگونه حساب کنید که این کار در معرض دید میلیاردها انسان است. کاری انجام دهید و به گونه ای انجام دهید که اگر دیگری بفهمد، خجل نشوید! اگر کار و عملی، زیر میزی و رو میزی است که اگر مردم بفهمند، خجل می شوید، نباید آن کار را انجام دهید!

آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: اگر بیراهه نرویم و راه کسی را نبندیم، این بهترین درس اخلاق است، اخلاق، گفتنی نیست، اخلاق، به سخنرانی و موعظه نیست، اخلاق، خلقت اوصاف است، انسان باید ساختار درونی خود را به گونه ای درست کند که نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: اصل دوم این است که بدانیم «وزر» یعنی سنگینی و «وزیر» یعنی کسی که بار سنگین مملکت را برمی دارد؛ باید کاری انجام داد که باری از دوش خود و دیگران برداشته شود و نگذاشت که مردم زیر بار مشکلات، خم شوند، لذا انبیای الهی از خداوند، «وزیر» طلب می کردند، حضرت موسی می فرماید خدایا ﴿وَاجْعَلْ لِی وَزِیرًا مِنْ أَهْلِی * هَارُونَ أَخِی * اشْدُدْ بِهِ أَزْرِی﴾، یعنی وزیری برای من انتخاب کن که پشتیبان من باشد که هم بار من را سبک کند و هم بار مملکت را! کسی که نداند یا نتواند بار ممللکت را بردارد، «وزیر» نیست خودش «وزر» است!

آیت الله جوادی آملی سپس اظهار داشت: کار و فعالیت شما هم باید وزیرگونه باشد و باری از روی دوش مردم بردارد، اینکه هم فضای مجازی بسته شود و هم فیلتر شکن فروخته شود، این با اخلاق سازگار نیست.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: ایرانی ها بزرگند و بزرگ زاده، ایران هم تاریخ دارد و هم جغرافیا، در هر کجای ایران قدم بگذارید، آثار باستانی فراوانی وجود دارد؛ اسلام هم که آمد، بزرگ بودیم، بزرگوارتر شدیم، لذا همه تلاش باید این باشد که سطح زندگی مردم، در شأن آنها باشد.

آیت الله جوادی آملی گفت: حدیث شریفی که می فرماید: «الإسلامُ یَعْلوا و لایُعْلی عَلَیه»هر چند جمله خبری هست اما به داعی انشاء القا شده است، نمی خواهد خبر بدهد که اسلام بالا می برد، بلکه می خواهد بگوید به گونه ای مسلمان باش که مردم از اسلام شما بهره ببرند و بالا روند لذا ما باید هم ابتکار و نوآوری داشته باشیم و هم در بهره برداری از این صنایع و نوآوری ها، کاری کنیم که دیگران غبطه بخورند و آبروی کشور با همین پیشرفت ها، ثابت می شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published.