آخرین رهاورد نهضت ملی مسکن برای فارس چیست؟

طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس در حال اجراست و طبق گفته مسئولان بنیاد مسکن حدود ۲۰۸ هزار و ۸۴۶ متقاضی در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند و برای ۲۵ هزار و ۴۵۹ نفر از آنها هم پروژه و زمین مناسب اختصاص یافته است.

با کلید خوردن نهضت ملی مسکن با هدف خانه‌دار شدن مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه در دولت سیزدهم، ساخت چهار میلیون مسکن در دستور کار قرار گرفت.

تخصیص یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل واحدها در استان‌های کشور

به گزارش ایران ریپورتس به نقل روزنما؛ بر اساس آخرین گزارش‌ها رقمی که از ابتدای امسال تا اول دی‌ماه به حوزه مسکن توسط صندوق ملی مسکن تخصیص یافته است، معادل ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که قرار است از این میزان، یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سهم شهرهای جدید و برای تکمیل واحدهای مسکونی آن بخش و یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن در استان‌های کشور هزینه شود.

اجرای این طرح و تخصیص اعتبارات برای پیشبرد آن در استان فارس نیز با جدیت در دستور کار است به گونه‌ای که در سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به این استان در مهرماه سال جاری، ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با حضور آیت الله رئیسی در استان فارس افتتاح شد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس هم اخیراً با ارائه گزارشی از پیشرفت‌ طرح‌های نهضت ملی مسکن در شیراز و سایر شهرستان‌ها گفت: طرح‌های نهضت ملی مسکن در بسیاری از شهرستان‌های فارس شاخص‌ساز شده است.

سید علیرضا حمیدی ادامه داد: شیراز پیشانی و شهر پیشتاز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان است چراکه بسیاری از شاخص‌های نهضت ملی مسکن از جمله آورده متقاضیان و تعداد واحدها با پیشرفت بیش از ۳۰ درصد در این شهر فراتر از شاخص‌های استانی و کشوری است.

وی با بیان اینکه طرح‌های نهضت ملی مسکن در ۱۱۰شهر فارس قابلیت اجرایی شدن دارد، گفت: اگر زمین موردنیاز برای اجرای این طرح‌ها در ۲۶ شهر در محدوده راه و شهرسازی لارستان و ۸۴ شهر در محدوده راه و شهرسازی فارس در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد، طرح‌های نهضت ملی مسکن با شتاب قابل قبولی اجرایی می‌شوند.

نام‌نویسی ۲۰۸ هزار و ۸۴۶ متقاضی در طرح‌های نهضت ملی مسکن فارس

حمیدی با بیان اینکه ۲۰۸ هزار و ۸۴۶ متقاضی در طرح‌های نهضت ملی مسکن فارس نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: تاکنون ۳۶ هزار و ۷۲۲ متقاضی در محدوده شهرستان لارستان و ۱۷۲ هزار و ۱۲۴ متقاضی در سایر مناطق استان در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: برای ۲۵ هزار و ۴۵۹ متقاضی تاکنون پروژه و زمین مناسب اختصاص یافته و طرح‌های نهضت ملی مسکن با مشارکت این متقاضیان آغاز شده است، هفت هزار و ۳۱۵ متقاضی در بانک های عامل حساب بانکی افتتاح کرده‌اند و زمینه دریافت تسهیلات برای آنان فراهم شده است.

وی با بیان جزییات بیشتری از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در فارس گفت: از بین متقاضیانی که طرح نهضت ملی مسکن را آغاز کرده‌اند، ۱۶۲ متقاضی طرح را به پایان رسانده‌اند، ۴۸۱ واحد در مرحله نازک‌کاری است، سه هزار و ۴۱۲ واحد در مرحله سفت‌کاری و اجرای سقف و هشت هزار و ۶۰۷ واحد در مرحله اسکلت است.

صدور ۵۰هزار و ۷۲۵ جلد سند مالکیت در سطح شهرستان شیراز

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز نیز گزارشی از پیشرفت طرح‌های عمران روستایی ارائه داد و به صدور ۵۰هزار و ۷۲۵ جلد سند مالکیت در سطح شهرستان شیراز با همکاری اداره ثبت اشاره کرد و افزود: تهیه نقشه ثبتی ۸۷روستا و صدور ۴۴۳ جلد سند در سالی که گذشت از جمله کارکردهای بنیاد مسکن در شهرستان شیراز در سال گذشته است .

محسن ابراهیمی در خصوص تقسیمات شهرستان شیراز هم گفت: شهرستان شیراز دارای سه بخش، ۱۰دهستان و ۱۳۷ روستا است؛ اهداف و فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این شهرستان توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی است و به منظور کاهش خطرات ناشی از سوانح، بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در دستورکار است.

اگرچه طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس پیشرفت‌های قابل توجهی داشته اما هنوز هم با اهداف اولیه فاصله دارد؛ لذا باید تلاش بیشتری برای تحقق این مهم شود تا شاهد عملی شدن وعده دولت برای خانه‌دار شدن مردم این استان پهناور در زمان مقرر باشیم.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.