۹۴.۳ درصد روستاهای فارس از گاز برخوردار هستند

مدیرعامل گاز استان فارس با بیان اینکه گاز به ۹۴.۳ درصد از روستاهای فارس رسیده است، گفت: با تصمیم جدید دولت سرانه اعتبار گازرسانی به روستاها از ۱۲ میلیون تومان به ازای هر خانوار به ۴۵ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش ایران ریپورتس، حسینی روز دوشنبه در نشست خبری از ابلاغ مصوبه سفر 22 مهرماه 1400 رئیس‌جمهور برای تکمیل گازرسانی به روستاهای فارس خبر داد که بر این اساس نزدیک به ۱۲۰ روستا گازرسانی می‌شود و بخشی در دهه فجر و تعدادی تا پایان سال انجام می‌ گیرد.

حسینی با اشاره به افزایش سرانه گازرسانی به روستاها گفت: افزایش هزینه سرانه به منزله آن است که روستاها شانس بیشتری برای بهره مندی از گاز طبیعی دارند و دست شرکت گاز برای گازرسانی به این مناطق و هزینه کرد بازتر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه شرکت گاز منابع داخلی خود را دارد که در بودجه سالانه مشخص شده و براساس آن برای گازرسانی اقدام می‌کند، گفت: در  سفر رئیس جمهور به استان فارس گازرسانی به روستاها مصوب شد که بر این اساس ۸۹ روستا در دهه فجر و ۴۱ روستا تا پایان سال عملیات گازرسانی آن‌ها  کلنگ‌زنی می‌شود.

او با اشاره به دیگر مصوبات این سفر و تکلیف اداره گاز، گفت: لوله‌کشی رایگان برای ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام و بهزیستی و گازرسانی به ۴۰۰ واحد صنعتی از دیگر تکالیف بوده که در بخش صنعت تلاش شده به ۵۰۰ واحد برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: ۷۱ شهرک صنعتی در استان فارس وجود دارد که ۴۶ شهرک گازدار شده و ۱۷ شهرک نیز در دست اقدام و اجرا است.

به گفته حسینی، در حال حاضر هفت هزار و ۱۴۴ صنعت در استان فارس قابلیت گازرسانی دارند که پنج هزار و ۶۳۵ مورد آن گازرسانی شده و هزار و چهار مورد در دست اقدام است؛ همچنین ۵۰۵ مورد نیز در حال اجرای عملیات گازرسانی قرار دارند.

او درباره گازرسانی به مناطق شهری نیز گفت: ۱۱۶ شهر در استان وجود دارد که ۱۱۰ شهر گازرسانی شده است و  ۶ شهر باقی مانده شامل رستاق، دهرم، بنارویه، جویم، دهکویه و کوره می‌شود.

حسینی با بیان اینکه در دهه فجر امسال بهره‌برداری از گازرسانی به سه شهر و ۸۹ روستا انجام می‌شود، گفت: ۸۲۱ میلیارد تومان برای پروژه‌های دهه فجر اعتبار صرف شده و تلاش می‌شود که تا پایان سال شهر جویم و بنارویه، ۴۱ روستا و صد واحد صنعتی نیز گازرسانی شوند همچنین در این ایام ۱۳ روستا نیز عملیات اجرایی گازرسانی شروع می‌شود.

تعویض بخاری‌های فرسوده مدارس

او درباره تعویض بخاری‌های فرسوده مدارس با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس نیز گفت: هر زمان آموزش و پرورش اعلام کند، این آمادگی برای تعویض بخاری های فرسوده مدارس وجود دارد،  پس از آن هزینه تعویض را پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: شرکت گاز برای پرداخت هزینه‌های تعویض آمادگی کامل دارد،  نوسازی مدارس باید سریع‌تر برای تکمیل فرایند تعویض بخاری‌های فرسوده اعلام آمادگی کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی استان تا پایان سال جاری در قالب مسئولیت‌های اجتماعی نیز خبر داد و گفت: طرح رایگان لوله‌کشی گاز ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز در این قالب انجام می‌شود که به ازای هر خانواده ۶ میلیون تومان از سوی شرکت گاز پرداخت می‌شود.

او درباره میزان مصرف گاز نیز با بیان اینکه در زمستان تراز مصرف تغییر می‌کند، گفت: در استان فارس  ۶.۵میلیون مترمکعب در شبانه روز در پایان شهریور ماه گاز مصرف شده که این میزان به ۲۴ میلیون مترمکعب در شبانه روز گذشته رسیده است به عبارتی میزان مصرف در زمستان چهار برابر شده است.

حسینی درباره قطعی گاز در زمستان نیز گفت: اولویت  این است که گاز خانگی قطع نشود بنابراین محدودیت گاز برای نیروگاه‌ها که می‌توانند از سوخت دوم استفاده کنند و شرکت های سیمانی و فولاد لحاظ می‌شود و در زمستان امسال، چون خط فرآورده در سطح استان نداریم گاز نیروگاه‌ها کمتر محدود شده، اما کارخانه‌های سیمان‌ محدود شدند.

مدیرعامل گاز استان فارس درباره قرار گرفتن این  استان در شمار استان‌های سبز گفت: طبق تعریف شرکت ملی گاز هر استانی که ۹۵ درصد از جمعیت آن تحت پوشش مصرف گاز باشند استان سبز است و اکنون فارس در زمره استان‌های سبز قرار دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published.