پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی از 24 مرداماه

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس از پذیرش دانشجو در 200 کدرشته محل از تاریخ 24 مردادماه خبر داد.

به گزارش ایران ریپورتس، حبیب دانش منش با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی از متولیان امور آموزش مهارتی و تخصصی در کشور می‌باشد، اظهار داشت: در مهرماه امسال در ۲۱ مرکز آموزشی فعال در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشجو خواهیم داشت.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی استان فارس در ۱۲۴ کدرشته محل کاردانی و ۷۶ کدرشته کارشناسی ناپیوسته پذیرای دانشجویان جدیدالورود خواهد بود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس تصریح کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی از ۲۴ مردادماه به مدت یک هفته با امکان تمدید پذیرش برای سال تحصیلی جدید انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از طریق سایت سازمان سنجش و براساس سابقه تحصیلی پذیرش دانشجویان جدید صورت می‌گیرد، عنوان کرد: سال گذشته چهار هزار نفر از طریق سازمان سنجش در دو مقطع تحصیلی پذیرش داشتیم و ظرفیت مهرماه ما پنج هزار و ۷۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته و ۹ هزار و ۶۰۰ نفر در مقطع کاردانی در کل استان فارس می‌باشد.

این استاد دانشگاه درخصوص اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس گفت: در فارس نزدیک به ۹۰۰ مدرس فعال داریم و هرساله فراخوان جذب مدرس را صادر می‌کنیم که از اول شهریورماه فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: افراد با حداقل مدرک کارشناسی ارشد و داشتن تجربه کاری می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند که در نیم سال دوم در خدمت آنها خواهیم بود.

به گفته دانش منش سال گذشته از بین ۷۰۰ نفر استاد متقاضی جذب، ۹۰ نفر جذب شدند که در مهرماه به جمع اساتید دانشگاه علمی کاربردی استان خراسان خواهند پیوست.

وی پیرامون موضوع آموزش در دانشگاه علمی کاربردی استان فارس گفت: فارس جزو معدود استان‌هایی است که از سامانه بومی برای آموزش‌های مجازی طی دو سه ترم گذشته استفاده کرده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس افزود: باتوجه به واکسینه شدن تمامی اساتید دانشگاه و احتمالا واکسینه شدن دانشجویان تا مهرماه، امیدواریم آموزشها حضوری شود.

وی از عملی و کارگاهی بودن بیش از ۷۰ درصد آموزشها در دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: آموزش های مجازی در حوزه مهارتی و عملی با اشکالاتی مواجه است اما از لحاظ آموزش مجازی نیز آمادگی کامل برگزاری کلاس‌ها را داریم.

این مقام مسئول از رشد ۱۵ درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان فارس گفت و اظهار داشت: استقبال مردم و کاهش سن دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فارس نشان از ایجاد فرهنگ مهارت محوری است که برای رسیدن به شغل و کسی درآمد لازم است.

وی با اشاره به ایجاد مراکز نوآوری در کنار مراکز آموزشی علمی کاربردی استان فارس تصریح کرد: بیش از ۱۰ مرکز نوآوری را تأسیس کرده ایم که سال گذشته بیشترین رویداد نوآوری بصورت مجازی را برگزار کردیم.

دانش منش ادامه داد: تیم های برتر ایده پرداز و استارتاپی انتخاب شده و با ایجاد شرایط محیطی مناسب، آنها را تا رسیدن به مرحله تجاری سازی همراهی می‌کنیم.

وی از فعالیت ۱۰ تیم در مرکز نوآوری کارنو خبر داد که در آینده نزدیک ثمره کارشان را خواهیم دید.

این استاد دانشگاه از برنامه‌ریزی دانشگاه علمی کاربردی فارس برای افزایش کیفیت مراکز خبر داد و بیان کرد: مراکز ما صد درصد براساس محیط های کاری، کدرشته میگیرند تا امکانات آموزشی و عملی لازم را داشته باشد.

وی همچنین از انجام سطح بندی برای سومین سال متوالی در کشور و استان خبر داد که استان فارس نیز رشد خوبی داشته و مرکز آموزشی کارخانجات مخابراتی ایران جزو ۱۰ مرکز برتر انتخاب شده است.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.