پذیرش دانشجویان خارجی در پیام نور شیراز/ اضافه شدن ۵۰ رشته جدید در مقطع ارشد

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس با اشاره به گرفتن مجوز پذیرش دانشجویان خارجی در رشته ادبیات گفت: مقدمات اضافه شدن ۵۰ رشته جدید دانشگاهی در مقطع ارشد در دانشگاه پیام نور فارس در حال انجام است.

 به گزارش ایران ریپورتس، دکتر محسن جاجرمی زاده با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با گستردگی مطلوب در سراسر کشور، در محروم ترین مناطق نیز اقدام به راه اندازی واحد کرده است.

وی ادامه داد: اگر دانشگاه پیام نور نبود، بسیاری از جوانان امکان تحصیل و کسب علم و دانش در مقاطع عالی تحصیلی را نداشتند. این دانشگاه توانسته زمینه تحصیل برای دانشجویان را در سخت ‌ترین شرایط و محرومترین مناطق در کنار خانواده فراهم کند؛ دانشگاه پیام نور به نوعی یک پدافند غیر عامل در جامعه است که متناسب با شرایط فرهنگی در اقصی نقاط کشور زمینه رشد جوانان را برای دفاع از اقتدار و پیشرفت و توسعه کشور فراهم می‌ کند و همین ظرفیت بسیاری از نابسامانی ‌ها و تبعیض ‌ها را کاهش می ‌دهد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس با بیان اینکه پیام نور، جهاد سازندگی انقلاب در عرصه آموزش عالی کشور بوده است، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور نمونه موفق در آموزش عالی کشور بوده که توانسته کیفیت بالا در آموزش را دنبال کند .

وی از فعالیت بیش از 400 مرکز و واحد دانشگاهی پیام نور در سطح کشور خبر داد و گفت: در استان فارس 39 مرکز پیام نور با 30 هزار دانشجو در کنار 210 نفر عضو هیئت علمی مشغول به فعالیت می باشند .

این استاد دانشگاه با ذکر اینکه از سال 1367 تاکنون بیش از 100 هزار دانشجو از دانشگاه پیام نور فارس فارغ التحصیل شده اند، اذعان کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور نسبت به سال گذشته رشد 6 درصدی داشته است. همچنین افزایش ۱۶ درصدی را در پذیرش دانشجوی بدون کنکور داشته ایم .

وی در ادامه به گرفتن مجوز پذیرش دانشجوی خارجی اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور شیراز در کنار تهران و قم موفق به اخذ مجوز پذیرش دانشجویان خارجی در رشته ادبیات شده اند که این اتفاق از سال آینده رقم خواهد خورد .

جاجرمی زاده با بیان اینکه برخی رشته های دانشگاه پیام نور فارس که طی 5 سال گذشته متقاضی نداشته، حذف شده است، اظهار داشت: 11 واحد دانشگاه پیام نور در استان فارس نیز به دلیل نبود دانشجو راکد و غیرفعال شده است .

وی در خصوص اضافه شدن رشته های جدید کارشناسی ارشد به دانشگاه پیام نور فارس اعلام کرد: مقدمات اضافه شدن 50 رشته جدید دانشگاهی در مقطع ارشد در دانشگاه پیام نور فارس در حال انجام است .

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس رویکرد دانشگاه به ویژه در رشته های جدید، توسعه بین رشته ای با نگاه مهارت آفرینی است .

وی با اعتقاد به اینکه ساماندهی رشته ‌ها و مراکز در دستور کار است، گفت: تصمیمات مربوط به افزایش هزینه های شهریه در این دانشگاه را هیات امنا در تهران اخذ می‌کند؛ در سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی شهریه را داشتیم یعنی حدود ۳۰۰ هزار تومان به شهریه دانشجویان اضافه شد اما برای سال جدید هنوز تصمیمی گرفته نشده است. شهریه دانشگاه پیام نور بین یک سوم و یک پنجم سایر دانشگاه ‌ها است و این دانشگاه در تلاش است پایین ترین میزان شهریه را برای دانشجویان تعریف کند تا بتوانیم شاهد عدالت آموزشی در مناطق مختلف باشیم .

انتهای پیام /

Leave a Reply

Your email address will not be published.