نمایشگاه‌های تخصصی دانش بنیان به صورت ثابت در فارس برگزار می‌شود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس با اشاره به محور عملیاتی نمایشگاه‌های تخصصی دانش بنیان در خرداد ماه گفت: در این نمایشگاه به شرکت‌های دانش بنیان تحت عنوان “ایران‌ساخت” را خواهیم داشت.

به گزارش ایران ریپورتس، علی فرهادی گفت: امسال ۷۳ عنوان نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است و در حالی این ۷۳ نمایشگاه برگزار خواهند شد که طی دو سال اخیر به دلیل حاکمیت بیماری کرونا تنها ۲۲ عنوان نمایشگاه برگزار شد.

او گفت: امسال برای حضور شرکت‌های دانش بنیان و شناساندن آن‌ها و فروش محصولات در نمایشگاه‌ها برنامه‌هایی تنظیم کرده‌ایم که این روند ضمن شناساندن، فروش محصولات و انعقاد قرارداد، اشتغال آفرینی به همراه خواهد داشت.

فرهادی با اشاره به محور عملیاتی نمایشگاه‌های تخصصی دانش بنیان در خردادماه، گفت: در این نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان تحت عنوان “ایران‌ساخت” گرد هم می‌آیند که این اتفاق در سطح استان برای اولین بار رقم خواهد خورد و امید است تثبیت شود و استمرار یابد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس همچنین گفت: شرکت‌های دانش بنیان، دانش را دارند، اما بنیه اقتصادی ندارند و باید از امکانات استفاده کنند و به صورت رایگان آن‌ها را به نمایشگاه‌ها دعوت خواهیم کرد.

فرهادی گفت: امسال در نمایشگاه‌ها غرفه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف می‌شود تا شرکت‌های مرتبط با عنوان نمایشگاه حضور پیدا کنند و با دیگر شرکت‌ها ارتباط داشته باشند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز نمایشگاه‌هایی داشته‌ایم، گفت: باید در این حوزه راهکار‌های عملیاتی ایجاد شود. قطعاً در حوزه صنایع دستی، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در برخی از حوزه‌ها مانند مواد اولیه، دوام و متریال ورود کنند.

فرهادی گفت: صنایع دستی کوچک نیاز به حمایت دارند تا از این بین نروند؛ البته دستگاه‌های دولتی متولی که اعتبار دارند باید در این بخش هزینه کنند.

به گفته او، در کنار نمایشگاه تخصصی گردشگری، پیشنهاد می‌شود که میراث در تمام نمایشگاه‌ها معرفی شود و غرفه گردشگری داشته باشیم و بسته‌های مناسب هم تهیه شود.

فر‌های گفت: به رغم اینکه ماموریت شرکت نمایشگاه‌ها، اقتصادی است، نمی‌توان از کار فرهنگی دور شد و در این حوزه هم تکلیف داریم. در اسفندماه پیشنهاد خود را به متولی فرهنگی استان برای برگزاری نمایشگاه در طول سال برای مناسبت‌ها ارائه کردیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس گفت: اگر به دنبال رونق تولید هستیم باید بپذیریم که کار تعطیل بردار نیست و در ایام ماه مبارک رمضان و در برخی از روز‌ها به غیر از ایام تعطیل ماه محرم می‌توان نمایشگاه‌های مرتبط را برگزار کنیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published.