مهم‌ترین ویژگی‌های شهردار شیراز چه باید باشد؟

کلانشهر شیراز با دارای بودن بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت و اهمیت آن در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی همیشه از حساسیت بالایی برخوردار بوده، بویژه زمانیکه پای انتخاب و یا انتصاب در آن در میان باشد.

به گزارش ایران ریپورتس، انتخابات ۱۴۰۰ با همه کمی‌ها و کاستی‌هایش برگزار شد و مردم شیراز سیزده نفر منتخب خود را برای ششمین دوره شورای اسلامی شهر راهی پارلمان محلی کردند و تا یک ماه دیگر بطور رسمی فعالیت خود را آغاز نمایند.

پس از استقرار آنان و شروع فعالیتشان، در اولین و مهمترین گام باید نسبت به انتخاب شهردار کلانشهر شیراز اقدام نمایند، انتخابی که کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌های دوره ششم مدیریت شهری را تحت تأثیر مستقیم قرار خواهد داد.

قابل ذکر است که شهرداری شیراز درحالی به دوره ششم تحویل خواهد شد که مشکلات مختلف آن چندین برابر شده، از بدهی‌ها گرفته تا وضعیت مبهم پرسنل، از وضعیت نامطلوب ترافیک و حمل و نقل عمومی تا کاسته شدن از باغات شهر و… لذا در این دوره از مدیریت شهری در شیراز، نیازمند شهرداری هستیم که بتواند با شناخت خوب خود از شیراز و کالبدش، از بدنه شهرداری و نیروهایش، داشتن علم و تخصص در زمینه‌های عمران، حمل و نقل، معماری و شهرسازی و برنامه و بودجه و همچنین برخوردار از روحیه جهادی و انقلابی، اوضاع شهر را بهبود داده و شیراز را به چرخ توسعه بازگرداند.

بدون شک با حضور فردی با چنین خصوصیاتی می‌تواند شیرازی قوی بسازد در شأن سومین حرم اهل بیت علیهم السلام که با دوری از سیاسی‌کاری و لابیگری، تنها هدف خدمت داشته باشد.

امید می‌رود که منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز در اولین و مهمترین گام تصمیم درست را گرفته و سکان شهر را به دست فرد شایسته آن بسپارند، موضوعی که تا چند وقت دیگر روشن خواهد شد.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.