مصوبه افزایش مالیات اپراتورها تاثیرچندانی بر قیمت اینترنت نخواهد داشت

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه اخیر مجلس پیرامون مالیات اپراتورها گفت: مصوبه افزایش مالیات اپراتورها تاثیرچندانی بر قیمت اینترنت نخواهد داشت.

مصوبه افزایش مالیات اپراتورها تاثیرچندانی بر قیمت اینترنت نخواهد داشت

به گزارش ایران ریپورتس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یک روز پیش از تصویب مصوبه مالیات اپراتورها، در توئیتی با مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش سه هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتورها و اختصاص آن به برخی دستگاه‌ها از جمله صداوسیما برای امورات نظارتی به مخالفت پرداخت و نوشت: «امروز نمایندگان مجلس با مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر افزایش سه هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتورها و اختصاص آن به برخی دستگاه‌ها از جمله صداوسیما برای امورات نظارتی، مخالفت کنند. تصویب این بند در تبصره ۶ بودجه موجب افزایش چشمگیر قیمت بسته‌های اپراتورها خواهد شد.»

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ددر این باره به خبرنگار فارس گفت: به منظور تامین بخشی از نیازهای مالی دولت پیشنهادی مبنی بر افزایش مالیات اپراتورها در صحن علنی مجلس مطرح و با رای اکثریت تصویب شد.

ابراهیم عزیزی با اشاره به اینکه این موضوع درمجلس مصوب شده و باید مراحل بعدی را طی نماید، اذعان داشت: بنده از جمله کسانی بودم که به این قانون رای ندادم و معتقدم در حوزه فضای مجازی و اینترنت نمی تواند همه خواسته های ما را محقق کند.

وی با بیان اینکه در مجلس رای اکثریت ملاک عمل است، افزود: به نظر شخص بنده این قانون نیازمند کار بیشتر کارشناسی بوده و ما نباید به دلیل ارقامی که حاصل درآمدزایی این طرح است، نباید به این سرعت طرح را تصویب می کردیم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس درپاسخ به اینکه با این قانون آیا اینترنت گران خواهد شد یانه، اذعان داشت: هنوز که تبدیل به قانون نشده و پس از آن قطعا تاثیراتی بر روی قیمت اینترنت خواهد داشت اما نه به این شدتی که در فضای مجازی نقل محافل است.

وی در پایان گفت: البته این تاثیر چندان زیاد نخواهد بود هرچند که بنده با همین مقدار نیز مخالف بودم و رای ندادم.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.