زیرساخت‌های نسخه الکترونیک در فارس مهیا است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان فارس گفت: توقف صدور دفترچه‌های بیمه درمانی تامین اجتماعی و نسخه الکترونیکی یک قانون بوده که با داشتن مصوبه مجلس اجرای آن برعهده حوزه سلامت گذاشته شده است.

زیرساخت‌های نسخه الکترونیک در فارس مهیا است

به گزارش ایران ریپورتس، اکبر امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نسخه الکترونیک که از سال ۹۵ کلید آن زده شده، در راستای دولت الکترونیک و برنامه های پنجم و ششم توسعه می باشد. 

وی با اشاره به مزیت های نسخه الکترونیکی گفت: برای تسریع در امور بیمه شدگان طی شش ماه گذشته ظرفیت اینترنت را هشت برابر کرده و توانستیم پرونده الکترونیک بیمه شدگان را داشته باشیم.

امیری اضافه کرد: درحال حاضر ۶۵ تا ۶۸ درصد از نسخ و ویزیت های سطح کشور به صورت الکترونیکی درحال انجام است.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان فارس گفت: با حضور پزشکان خانواده در فارس، زیرساخت های لازم برای خدمات دهی پزشکان، مطب ها و داروخانه ها فراهم است.

وی افزود: سامانه پزشکان خانواده، سامانه ای به نام سیب متعلق به وزارت بهداشت و درمان می باشد که تلاش داریم این سامانه را به سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی متصل کنیم.

هیچ موسسه خصوصی بدهکاری در فارس نداریم

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان فارس با اشاره به مشکلات سال گذشته گفت: مشکل بزرگ و عمده در سال گذشته، تاخیر در پرداخت مراکز طرف قرارداد بوده که با راهکار تهاتر خوشبختانه درحال حاضر هیچ موسسه خصوصی بدهکاری نداریم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بالاترین میزان تهاتر را در سطح کشور، استان فارس دارد، اذعان داشت: با داروخانه ها و مراکز خصوصی تا پایان آذرماه، پزشکان تا پایان دی ماه و مراکز دانشگاهی تا پایان مهرماه تسویه کامل کرده ایم.  

چهار مرکز درمانی جدید در فارس

امیری در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته عنوان کرد: در طی یک سال گذشته ۱۹۰۴ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی شیراز متعلق به سازمان تامین اجتماعی بستری شده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۴۷۴ نفر از پرسنل معاونت درمان تامین اجتماعی فارس به کرونا مبتلا شدند، اظهار داشت: متاسفانه دو نفر از همکاران ما در اثر بیماری کرونا طی یک سال گذشته فوت کردند.

به گفته این مقام مسئول ۲۱ درمانگاه و یک بیمارستان در سطح استان فارس به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات ارائه می دهند و دو درمانگاه دیگر در شهرستانهای زرقان و فیروزآباد درحال ساخت می باشد که امیدواریم در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با ذکر اینکه در شهرستانهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت بیمه شده، دارای مرکز ملکی درمانی هستیم، اظهار کرد: برای دو شهرستان مهر و خرمبید نیز مجوز ساخت درمانگاه صادر شده که امیدواریم هرچه زودتر کلنگ آن به زمین زده شود.

امیری با بیان اینکه در سطح استان فارس ۴۷ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، عنوان کرد: پروژه بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شیراز درحال انجام بوده و پروژه متوقف نشده است.

انتهای پیام/

Leave a Reply

Your email address will not be published.